خبرگزاری کار ایران

نسخه صوتی کتاب «خستگی‌ناپذیر» خاطرات سید آزادگان رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۴۶۰

نسخه صوتی کتاب «خستگی‌ناپذیر» خاطرات سید آزادگان سید علی‌اکبر ابوترابی، همزمان با سالگرد ارتحال او از سوی انتشارات سوره مهر در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش ، کتاب «خستگی ناپذیر» روایت مرحوم علی اکبر ابوترابی‌فرد از دفاع مقدس و شخصیت‌های برجسته آن دوران به قلم عبدالمجید رحمانیان است که توسط انتشارات «پیام آزادگان» منتشر شده است و «سماوا» ناشر کتاب‌های صوتی انتشارات سوره مهر قصد دارد تا همزمان با سالگرد ارتحال ایشان از نسخه صوتی کتاب با صدای مهدی طهماسبی رونمایی کند. 

مراسم رونمایی از نسخه صوتی کتاب «خستگی ناپذیر»، با حضور جمعی از آزادگان و فرهیختگان دفاع مقدس روز دوشنبه ۱۰ خردادماه ساعت ۱۱:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود. 

«سماوا» ناشر کتاب‌های صوتی انتشارات سوره مهر است که با تولید کتاب‌های صوتی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و با همکاری گروهی از برترین گویندگان رادیو، بازیگران سینما و تئاتر و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های کارگردانی و تدوین آثار صوتی توانسته تاکنون بیش از ۱۹۰ عنوان کتاب صوتی، بیش از ۵۰ پادکست و ۴ سریال صوتی تولید کند. 

کتاب «خستگی‌ناپذیر» در سه بخش نگارش یافته است که در بخش اول، سید آزادگان به رابطه خود با شهید سید علی اندرزگو می‌پردازد و گوشه‌هایی از شجاعت‌ها، کرامات و حالات معنوی و حماسی او را بیان می‌کند. 

در بخش دوم از شخصیت عارف مجاهد، شهید دکتر مصطفی چمران سخن می‌گوید و خاطره‌هایی از دوران اسارت خود را نیز روایت می‌کند. در بخش سوم خاطره‌های خود را از عارفان وارسته و کرامات آن‌ها بیان می‌کند. 

مرحوم ابوترابی‌فرد در روز ۲۶ آذرماه سال ۵۹ در جریان یکی از مأموریت‌های شناسایی که برای تکمیل شناسایی قبلی خویش انجام داد تا نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم آماده یک عملیات گسترده شوند، بر اثر اشتباه یکی از همراهان خود، در حالی‌که هفت کیلومتر از نیروهای خودی دور شده و تا ۲۰۰ متری دشمن پیشروی کرده بود، هنگام بازگشت مورد شناسایی دشمن بعثی قرار گرفت و گرچه می‌توانست خود را از دام دشمن برهاند، اما چون قصد داشت همراهان خود را نجات دهد، با تانک و نفربر به تعقیب وی پرداختند و نهایتاً به اسارت دشمن در آمد. 

این مجاهد، پس از ۱۰ سال اسارت سرانجام در سال ۱۳۶۹، همراه با خیل آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشت. ابوترابی‌فرد سرانجام در تاریخ دوازدهم خرداد ۷۹ در حالی که همراه پدر بزرگوارشان عازم مشهد مقدس و زیارت حضرت ثامن‌الحجج (ع) بودند، در جاده بین سبزوار و نیشابور، بر اثر تصادف رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز