خبرگزاری کار ایران

دومین بافت غنی تاریخی استان سمنان در شهرستان میامی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۳۴۱

به گفته سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، پس از بافت تاریخی سمنان، غنی‌ترین بافت مربوط به شهرستان میامی است و این شهرستان دارای دومین بافت غنی استان است.

به‌ گزارش ایلنا، حمیدرضا دوست‌محمدی (سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان) در نشست هم‌اندیشی با میراث‌بانان و حافظان میراث‌فرهنگی شهرستان میامی گفت: بعد از بافت تاریخی سمنان، غنی‌ترین بافت مربوط به شهرستان میامی است و این شهرستان دارای دومین بافت غنی استان است.

او افزود:بافت تاریخی میامی، هویت دارد و طبیعت واقع در بافت تاریخی میامی، کم‌نظیر است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان افزود: بیشترین اعتبار بافت‌های تاریخی استان به میامی اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه میراث‌ فرهنگی به‌تنهایی متولی بافت و مرمت نیست، گفت: جامعه محلی، شهرداری‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری داشته باشند.

دوست‌محمدی با تأکید بر نقش جامعه محلی بر حفظ و حراست از آثار تاریخی و رشد صنایع‌دستی و گردشگری و جریان‌سازی در این زمینه، گفت: مردم و جامعه محلی می‌توانند بهترین یاور میراث‌فرهنگی باشند.

معاون فرماندار میامی نیز با اشاره به جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی شهرستان میامی گفت: میامی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری همانند گنج پنهان است.

عباس طاهران‌پور با اشاره به وجود مقبره دو پیامبر از جمله «ارمیای نبی» و «دانیال نبی» در شهرستان میامی، بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها و قرار داشتن میامی در مسیر تهران- مشهد بیشترین بهره‌برداری را کرد.

معاون فرماندار میامی با تأکید بر اینکه رشد گردشگری زمینه‌ساز رشد اقتصادی است، گفت: احیای مسیر راه ابریشم، بهترین راه ارتقای میامی و رشد گردشگری در این شهرستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز