خبرگزاری کار ایران

تاریخ شفاهی تجربه زیسته ۶۰ فرهیخته ایرانی در دوران کرونا ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۵۲

رئیس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تکمیل مراحل تدوین ضبط و ثبت تاریخ شفاهی از تجربیات زیسته فرهیختگان ایرانی در دوران کرونا خبرداد.

به گزارش ایلنا، رئیس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تکمیل مراحل تدوین ضبط و ثبت تاریخ شفاهی از تجربیات زیسته فرهیختگان ایرانی در دوران کرونا خبرداد و گفت: تاکنون گفت‌وگوهای مربوط به تجربیات زیسته ۶۰ فرهیخته از این دوران به انجام رسیده است.

قربانعلی کناررودی در توضیح این خبر گفت: مصاحبه تاریخ شفاهی و ثبت تجربه زیسته برخی از فرهیختگان و اهالی علم و فرهنگ در ایام کرونا از جمله فعالیت‌های گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بوده است.

وی ادامه داد: مهمترین بخش این طرح ثبت و ضبط چگونگی مواجه فرهیختگان درعرصه علم و فرهنگ با این ویروس و تاثیر آن در سبک زندگی فردی، اجتماعی و پیشبرد و یا توقف فعالیت‌های علمی و پژوهشی آنان در این دوران بوده است.

کناررودی ادامه داد: مصاحبه‌های انجام شده بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه انجام شده است و براساس شیوه‌نامه گفت‌وگوهای تاریخ شفاهی، مصاحبه‌های ۶۰ فرهیخته کشور ثبت و ضبط شده است. این گفت‌وگوها با همت پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام شده که امید است این پژوهش ارزشمند در قالب کتاب منتشر شود.

رئیس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان خاطرنشان کرد: تدوین تجربیات افراد از دوران کرونا برای آیندگان بسیار اهمیت دارد. زیرا امکان جمع‌آوری دریافت تجربیات همه مردم وجود ندارد. بنابراین تدوین تجربیات فرهیختگان که بسیار راهبردی و مفید است؛ می‌تواند برای پژوهش‌های اسنادی در حوزه تاریخ شفاهی اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز