خبرگزاری کار ایران

استقبال از مسترکلاس‌های اولین روز جشنواره جهانی فیلم فجر؛

پرده سینما راوی تجربه‌های سینماگران شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۱۷۸

تجربه متفاوت اکران مسترکلاس‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در نخستین روز برگزاری این رویداد با حضور و استقبال هنرجویان و اعضای باشگاه مخاطبان جشنواره همراه شد.

به گزارش ایلنا، علی‌رغم پخش مجازی ویدئوی مسترکلاس‌های سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر که قرار است در سه بازه زمانی ۲۰:۳۰، ۲۲ و ۲۳:۳۰ هر شب در طول برگزاری جشنواره از طریق فضای مجازی تقدیم علاقه‌مندان به سینما شود، طیفی از هنرجویان و سینمادوستان عضو باشگاه مخاطبان جشنواره، ترجیح می‌دهند تا با حضور در کاخ جشنواره حس و حال واقعی حضور در کارگاه‌های آموزشی را تجربه کنند. 

با وجود آن که نمایش ویدئوی مسترکلاس‌ها روی پرده سینما برای اولین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر تجربه می‌شود، استقبال و حضور بیش از ۳۰ هنرجو و عضو باشگاه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمان کارگاه‌های روز اول بودند، تجربه‌ای متفاوت را در کارنامه جشنواره سی‌وهشتم رقم زد. 

در اولین روز از این رویداد فیلم کارگاه‌های «تجربه‌های کارگردانی؛ فیلمساز به مثابه کیمیاگر» با تدریس سیدرضا میرکریمی و کارگاه ژاکو ون دورمال کارگردان صاحب نام بلژیکی با همراهی مجید اسلامی، از ساعت ۱۵:۱۰ در سالن ۲ چارسو نمایش داده شدند. 

شادمهر راستین مدیر بخش کارگاه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر پیش از آغاز پخش فیلم کارگاه‌ها از هنرجویان خواست تا با اعلام نظرات خود جشنواره را در برگزاری هرچه بهتر و ادامه روند برگزاری مسترکلاس‌ها بعد از جشنواره همراهی کنند. 

در کارگاه سوم از این روز با عنوان «تجربه‌های فیلمنامه‌ای؛ تفاوت داستان با واقعیت»، مهران کاشانی از ساعت ۲۳:۳۰ مهمان مخاطبان جشنواره خواهد بود. 

روزانه سه کارگاه مجازی در خلال جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار می‌شود که از طریق اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر، اینستاگرام باشگاه مخاطبان جشنواره، کانال آپارات جشنواره، سایت جشنواره به‌صورت رایگان برای علاقه‌مندان قابل مشاهده است. 

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز