خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه نمایشنامه جدید در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۶۹۹

سه نمایشنامه جدید روز جمعه هفتم خرداد ماه سال ۱۴۰۰ با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، سه نمایشنامه «ذَبیح»، «خواستگارانِ مهری‌ناز، شاهدختِ دیارسختستان!» و«صبا» به نویسندگی صبوره رنگرز که به همت نشر «آماره» منتشر شده‌اند،  ساعت ۱۶ روز جمعه هفتم خرداد در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی می‌شوند.

در این مراسم عطاالله کوپال مدرس و پژوهشگر تئاتر، شهرام احمدزاده منتقد و پژوهشگر و هومن بنائی منتقد و پژوهشگر به معرفی کتاب‌های «ذَبیح»، «خواستگارانِ مهری‌ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» و«صبا» خواهند پرداخت.

در توضیحات تکمیلی این سه نمایشنامه آمده است:

صبوره رنگرز درنمایشنامه «ذَبیح» به موضوع جنایت پرداخته که همواره ذهن بشر را از دیرباز، از بدو خلقت تا امروز، به خود مشغول داشته است. او در نمایشنامه «خواستگارانِ مهری‌ناز، شاهدختِ دیار سختستان!» با اقتباس از شیوه‌‌ نمایش‌های سنتی ایرانی، به ویژه «تخت حوضی»، توانسته است تلفیق مناسبی از شیوۀ تئاتر مدرن با نمایش‌های سنتی به عمل آورد.

نمایشنامه «صبا» نیز در واقع نوعی متادرام است. یعنی نمایشنامه‌‌ای در باره‌‌ نمایشی دیگر، که شخصیت‌های نمایشنامه‌‌ نخستین قرار است آن را به صحنه ببرند. این سه نمایشنامه در کارگاه نوآوران ادبیات و زیر نظر مستقیم دکتر عطاالله کوپال شکل گرفته است.»

مراسم رونمایی و نمایشنامه‌خوانی و جشن امضاء این آثار روز جمعه هفتم خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مجموعه تئاتر شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری برگزار و شرکت برای عموم نیز آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز