خبرگزاری کار ایران

کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۸۵۹

کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» به قلم سید حسن هاشمی جزی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب «عوامل اضطراب و آرامش در قرآن» به قلم سید حسن هاشمی جزی در ۱۶۰ صفحه از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

کتاب حاضر، ضمن بررسی جامعه این آیات بر چگونگی رسیدن به آرامش فردی و اجتماعی تمرکز کرده و شیوه‌های رهایی از اضطراب را از دیدگاه قرآن به شکل دستورالعمل‌های کاربردی بیان می‌کند.

یکی از مشکلات عمده هر انسانی در هر دوره به ویژه در عصر کنونی که عصر اضطراب نامیده شده، نبود آرامش روانی یا امنیت خاطر است؛ این کمبود باعث شده استرس و فشارهای روانی بیش از پیش بر زندگی او سایه افکند و احساس سرخوردگی و افسردگی را برای او به ارمغان آورد.

رسیدن بر کرانه آرامش و دوری از اضطراب نیازمند شناخت عوامل آرامش آفرین و استرس‌زا است که این خواسته انسان در بیش از ۵۰۰ آیه قرآن مورد توجه قرار گرفته است.

این کتاب در یک بخش، «آرامش» و در بخش دوم «اضطراب» را بررسی می کند؛ نویسنده در بخش اول مباحثی همچون «تعاریف و اصطلاحات آرامش»، «منشأ آرامش»، «نقش و جایگاه آرامش در پیشرفت فرد و جامعه» و «عوامل و راه های کسب آرامش» را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین بخش دوم این کتاب نیز شامل فصل هایی همچون «آشنایی با مفاهیم تحقیق»، «سخنی درباره اضطراب»، «اضطراب و تأثیر آن بر فرد و جامعه»، «عوامل پیدایش اضطراب»، «افراد و گروه های مضطرب در قرآن و بررسی دلایل اضطراب آنان» و «آثار متقابل آرامش و اضطراب» است و نویسنده در هر فصل با استناد به آیات قرآن کریم، هر موضوع را مورد کاوش قرار می دهد.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز