خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های گرامیداشت سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۶۲۷

امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه نشست و کنفرانس خبری برنامه‌های سراسر کشور در گرامیداشت سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری اعلام برنامه‌های سراسر کشور در گرامیداشت سی و نهمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی‌اصغر جعفری (معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت) به همراه برخی اهالی رسانه در این نشست حضور یافتند. 

در ابتدای برنامه علی‌اصغر جعفری ضمن سلام به حضار و گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی و شهدای کادر درمان گفت: سلام ویژه‌ای دارم به شهدای عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد و یاد شهدای فلسطین بخصوص آن‌هایی که این روزها در غزه به دست رژیم غاصب اسراییل را گرامی می‌دارم. همچنین چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول قهرمان را گرامی می‌دارم. 

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در سال گذشته حرکت عظیمی بود که مجموعه دستگاه‌ها، نهادها، سازمانها و عموم مردم در آن سهیم بودند و حضور پیدا کردند. 

او افزود: تجربه ما در سال گذشته موفق بود که برای برگزاری مراسم امسال هم مورد توجه قرار گرفته است. امسال با تصویب سردار سرلشگر باقری قرار است برنامه‌های پارسال را داشته باشیم. عملا تقسیم کارها به صورت ملی صورت گرفته است. 

جعفری گفت: خوشبختانه دستگاه‌ها برنامه‌هایشان را اعلام کردند و بر همین اساس ما برای سال ۱۴۰۰.۱۴۹۰برنامه اجرایی داریم. 

او با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای برگزاری برنامه‌های سوم و چهار خرداد با سازمان اتمی کشور قراردادی منعقد کرده، گفت: انجام امور مربوط برنامه‌ها از دوم فروردین آغاز شده و همانطور که بر سامانه بر خط نیز ثبت شده احتمالا برنامه‌ها تا دوهزارتا نیز افزایش پیدا کنند که اتفاق خوبی است. 

جعفری درباره برنامه‌های سالیانه درنظر گرفته شده نیز گفت: جدا از اینکه برای خردادماه دوهزار برنامه داریم، برای کل سال ۶۵۸۰برنامه در دستور کار و اجرا قرار گرفته است. 

دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در ادامه به ارائه گزارشی کلی از برنامه‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای سوم و چهارم خردادماه خبر داد. 

او گفت: ارتش نیز برای هفته آزادسازی برنامه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها رونمایی از کتابی با موضوع شهید صیاد شیرازی است. آیین نامگذاری بلوار هجرت تهران به نام شهدای پرواز بخشی از فعالیتهای ارتش است. سپاه نیز نشست‌های تخصصی دارد و یادآوره شهدای دفاع مقدس، استمرار طرح شهید سلیمانی در مبحث واکسن برخی از آن‌هاست. 

جعفری ادامه داد: نیروی انتظامی نیز قرار است در خرمشهر رژه موتورسوران برگزار کند. در وزارت دفاع نیز از محصولات جدید دفاعی رونمایی خواهد شد و خانواده‌های شهدا و رزمندگان عملیات بیت القدس نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند. قوه قضاییه هم نمایشگاه اسناد حقوقی دفاع مقدس را برگزار می‌کند که اتفاق جالب توجهی خواهد بود. 

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: شهرداری نیز آیین «سرباز وطن» را برگزار می‌کند. بنای مرتفعی نیز در دامنه ارتفاعات موزه ساخته می‌شود و چهارم خردادماه کلنگش زده خواهد شد. صداوسیما نیز قرار است فیلم‌های مناسبتی پخش کند و در روز آزادسازی خرمشهر بانگ مقاومت از همه شبکه‌های تلویزیونی و رادیوی پخش خواهد شد. ضمن اینکه مستندهای جدیدی در رابطه با دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر تهیه شده که طی روزهای مذکور پخش می‌شوند. 

جعفری در ادامه گفت: بنیاد شهید هم از ۱۵ ترجمه کتاب انگلیسی رونمایی می‌کند و اجرای ۲۲ برنامه در گالزار شهدا دیگر برنامه‌ای است که توسط بنیاد شهید برگزار می‌شود. وزارت کشور نیز برنامه‌هایی دارد که تکریم از خانواده شهدا یکی از آن‌هاست. آموزش و پرورش نیز برنامه‌های متعددی دارد که به دلیل محدودیت‌های کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شوند. وزارت بهداشت هم از پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس تجلیل به عمل می‌آورد و از شهدای سلامت نیز تجلیل می‌شود. جهاد کشاورزی هم نمایشگاه عکس جهاد و جنگ و دیگر برنامه‌ها را در دستور کار دارد. 

علی‌اصغر جعفری در ادامه توضیح داد: وزارت علوم وبینارهایی درباره عملیات بیت‌المقدس برگزار می‌کند و وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون هم قرار است طی دو روز از پیشکسوتان جنگ تجلیل می‌کند. وزارت نفت تاریخ شفاهی جنگ و صادرات نفت در جنگ را دارد و وزارت ارشاد هم علاوه بر برنامه‌های هنری در عرصه‌های سینما، تئاتر، موسیقی و دیگر هنرها، از ایثاگران بیت المقدس تجلیل خواهد کرد. وزارت ورزش و جوانان هم از شهدای شاخص ورزشکار جنگ تجلیل می‌کند و اتفاق بهتر اینکه سالن‌های ورزشی در لیگ‌های و ورزشی و شهرآوردها با موضوع جنگ و دفاع مقدس فضاسازی می‌شوند که در توع خود جالب توجه است. 

او ادامه داد: قرار است نهاد امور زنان ریاست جمهوری نیز از بانوان جنگ تجلیل کند و در مساجد نیز برنامه‌هایی اجرا خواهد شد. هلال احمر ارائه خاطرات پیشکسوتان را دارد و دانشگاه آزاد برای شهدا مراسم تجلیل می‌گیرد. 

علی‌اصغر جعفری در پایان گفت: در همه استان‌ها همه فعالیت‌ها وجود دارد و زیر نظر بخش‌های مختلف برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز