خبرگزاری کار ایران

امیر عبدالرضا سپنجی:

هنوز بسیاری از سازمان‌ها روابط عمومی کارآمد ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۹۱۲

به اعتقاد عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با وجود تلاش‌های بسیار و امیدوارکننده، هنوز بسیاری از نهادها و سازمان‌های کشور، روابط عمومی‌های کارآمد و توانمندی ندارند و باید دولت و نظام برای این موضوع، چاره‌ی جدی بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر عبدالرضا سپنجی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، به مناسبت هفته‌ی روابط عمومی و ارتباطات مواردی را مطرح کرد، که چکیده‌ای از گفته‌های ایشان را می‌خوانید:

- نیاز به ارتقای دانش ارتباطی و سواد رسانه‌ای مدیران ارشد و میانی کشور در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، به‌منظور درک‌ نقش، جایگاه و کارکرد واقعی روابط عمومی‌ها.

- با وجود تلاش‌های بسیار و امیدوار کننده، هنوز بسیاری از نهادها و سازمان‌های کشور، روابط عمومی‌های کارآمد و توانمندی ندارند و باید دولت و نظام برای این موضوع، چاره‌ی جدی بیاندیشند. این مشکل، می‌تواند به گسیختگی ارتباطی جامعه و بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی مردم به دستگاه‌ها منجر شود.

- اصلی‌ترین مشکل روابط عمومی‌های کشور، نداشتن نیروی انسانی توانمند و با دانش کافی و تجربه‌ی کافی است.

- به‌روزرسانی آموزش‌ها برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی‌ها به‌شدت مورد نیاز کشور است.

- مشکل بودجه‌ای روابط عمومی‌ها و عدم تخصیص بودجه‌ی مشخص برای فعالیت‌های ارتباطی و رسانه‌ای وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به شدت آسیب‌زا است.

- جایگاه سازمانی و ساختار روابط عمومی‌ها در کشور و سازمان‌ها،  برخلاف برخی تلاش‌های مثبت، کماکان متزلزل و ضعیف است.

- نیاز به افزایش هم‌افزایی و همراهی بین روابط عمومی‌های بخش دولتی و خصوصی.

- یکی از بخش‌های اصلی فعالیت روابط عمومی‌ها در کنار مدیریت ارتباطات برون‌سازمانی و اطلاع‌رسانی، توجه به مخاطبان درون‌سازمانی است.

- نیاز به حساس‌شدن در مورد فعالیت‌های فاسد و ناپاک دلالان و شرکت‌های تبلیغاتی در روابط عمومی‌های دولتی و بخش خصوصی، که باعث زیر سؤال رفتن تلاش‌های مشفقانه مدیران و کارشناسان متخصص و باتجربه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها می‌شود.

- نیاز به راه‌اندازی و فعال‌شدن صنف روابط عمومی در کشور برای حفظ منافع و تخصصی‌شدن فعالیت‌های مدیران و کارشناسان روابط عمومی در کشور و جلوگیری از انتصاب و اشتغال مدیران رانتی و باندی در روابط عمومی‌ها.

- نیاز جدی به تدوین تاریخ شفاهی روابط عمومی‌های کشور، با نگاه مدیریت دانش و انتقال تجارب گران‌بهای این حوزه‌ی مهم و اثرگذار.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز