خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم «صحنه‌زنی»:

باید جلوی آسیب بیشتر کرونا به اقتصاد سینما را بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۷۸۵

کارگردان فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» با خوشایند توصیف کردن رونمایی از این فیلم در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تعطیلی فعالیت‌های سینمایی به دلیل بحران کرونا را تصمیمی عجیب توصیف کرد.

علیرضا صمدی، کارگردان فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» از آثار ایرانی راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق در سی‌ و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره داستان این فیلم گفت: این فیلم درباره یک باند خلاف‌کار به سرکردگی فردی به نام اسد است که با صحنه‌سازی تصادف، اقدام به اخذ مبلغ دیه از بیمه می‌کنند. تولید این فیلم از خردادماه سال گذشته آغاز شد و تا مردادماه ادامه داشت. فیلمبرداری «صحنه‌زنی» ۴۸ جلسه و در شهر تهران بود. 

این کارگردان درباره حضور فیلمش در جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار کرد: حضور فیلم «صحنه‌زنی» در جشنواره جهانی فیلم فجر و بخش جلوگاه شرق، اتفاق خوشایندی برای فیلم من بود. «صحنه‌زنی» فیلمی قصه‌گو و سرگرم‌کننده است و قطعا مخاطب عام را با خود همراه خواهد کرد. این فیلم برای مخاطبان رده سنی زیر ۱۵ سال مناسب نیست، اما در مجموع دارای محتوا برای تمامی افراد جامعه است. قطعا فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» می‌تواند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کند و امیدوارم این اقبال در اکران عمومی هم همراه فیلم باشد.

صمدی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر تصریح کرد: این رویداد در تقویم سینمایی ایران، رویداد بسیار مهمی است. طی چند دوره برگزاری در این سال‌ها، فیلمسازان و چهره‌های معتبر سینمای جهان در قالب این روید به ایران آمده‌اند و این جشنواره توانسته تعامل خوبی میان سینماگران ایرانی با فعالان سینمای جهان برقرار کند. تعامل بین سینماگران ایرانی و خارجی مهمترین دستاورد جشنواره جهانی فیلم فجر است. به عنوان یک کارگردان در دوره‌های گذشته در جشنواره حضور داشتم و آثاری که از سینمای جهان در جشنواره جهانی فیلم فجر به اکران در می‌آمد را می‌دیدم. 

وی افزود: جذاب‌ترین بخش جشنواره جهانی فیلم فجر، بخش اکران فیلم‌های مرمت شده است و این بخش از نظر من یک بخش مهم جشنواره است. من به عنوان یک علاقمند و فعال سینما این بخش را  هر ساله دنبال می‌کنم.

کارگردان «صحنه‌زنی» درباره اکران عمومی این فیلم پس از حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار کرد: در حال حاضر درگیر حضور فیلم در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستم، اما برای اکران عمومی فیلم  هم برنامه‌هایی داریم و باید ببینیم در آینده شرایط چگونه پیش خواهد رفت. تصمیم‌گیری نهایی در زمینه اکران فیلم را به بعد از جشنواره موکول کرده‌ایم.

این کارگردان جوان، درباره برگزاری جشنواره‌ها در شرایط کرونا توضیح داد: شخصا با تعطیلی سینماها در شرایط کرونا موافق نیستم و نبودم. در شرایطی که رستوران‌ها فعالیت می‌کردند و مردم در اتوبوس و مترو حضور داشتند، تعطیلی سینماها و سایر فعالیت‌های فرهنگی، کار عجیبی است. بعید است که تعطیلی سینما و مراکز فرهنگی تأثیری در همه‌گیری کرونا و یا پیشگیری از آن داشته باشد. با رعایت پروتکل‌ها می‌توان فعالیت‌های سینمایی را دنبال کرد و از آسیب اقتصادی بیشتر به این حوزه جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز