خبرگزاری کار ایران

سرای خان‌محمد روستای فیض‌آباد بخش باشتین مرمت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۳۵۰

به گفته مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی داورزن سرای خان‌محمد روستای فیض‌آباد بخش باشتین این شهرستان مرمت و حفاظت اضطراری شد.

به گزارش ایلنا، محمد عبداله‌زاده‌ثانی (مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی داورزن) گفت: سرای خان‌محمد روستای فیض‌آباد بخش باشتین این شهرستان مرمت و حفاظت اضطراری شد.

عبداله‌زاده‌ثانی با اعلام این خبر افزود: این بنا در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در دوره قاجاریه به وسیله زنده‌یاد خان‎ محمد فیض‌آبادی برای تعزیه امام حسین (ع) وقف شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داورزن با بیان این‌که مرمت و حفاظت اضطراری این اثر با نظارت میراث‌فرهنگی انجام شده است، ادامه داد: اندود کاهگل حدودا ۳۰۰ متر مربع، خرید در و پنجره‌های چوبی، اصلاح دیوار شرقی بنا، آجر فرش کف اطاق‌ها، مرمت ایوان و مرمت طاقچه‌ها (رف) از اقدامات انجام شده در این بنا بوده است.

او اظهار کرد: هزینه‌های مرمت این بنا تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون ریال بوده و پیش‌بینی می‌شود تا اتمام کار ۳۰۰ میلیون ریال دیگر برای سرویس‌های بهداشتی، در و پنجره و… هزینه شود.

عبداله‌زاده‌ثانی تصریح کرد: مخارج بنا از سوی خاندان اخلاقی از وارثان زنده‌یادخان محمد تامین شده و از طریق پیمانکار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن اجرا شده است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داورزن یادآورشد: این بنا با توجه به ارزش‌های معماری و تاریخی در فهرست آثار تاریخی شناسایی شده قرار دارد و و از آن به عنوان یک اثر تاریخی فرهنگی به وسیله اداره میراث‌فرهنگی حفاظت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز