خبرگزاری کار ایران

انتقاد اتحادیه ناشران از «خندوانه» و توهین به نویسندگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۹۹۸

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در بیانیه‌ای نسبت به آن‌چه «شکسته‌شدن حرمت نویسنده ایرانی» در برنامه تلویزیونی «خندوانه» عنوان کرده واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، در پی پخش برنامه خندوانه در شب عید فطر که با حضور خداداد عزیزی و فیروز کریمی همراه بود و نویسندگان ایرانی افرادی بیکار توصیف شدند که می‌نشینند می‌نویسند، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه چنین آمده است:

«وای به روزی که به بهانه خنداندن ریشه خود زنیم!

متاسفانه در یک برنامه تلویزیونی (طنز) صدا و سیما تحت عنوان خندوانه در حضور مجری و تهیه‌کنندگان مدعی اهل فرهنگ، توسط میهمانان این برنامه در معرض هزاران بیننده حرمت نویسنده ایرانی شکسته شده و مجری محترم نه تنها تذکری نمی‌دهد بلکه قهقهه می‌زند.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان ضمن درک  جایگاه والای فرهیختگان این مرز و بوم که از رفتار فوق متاثر شدند دغدغه این را دارد که با این اوصاف در آینده، امید و انگیزه زنده نگه داشتن فرهنگ ملی به کجا خواهد رفت.»

این در حالی است که روز گذشته، رامبد جوان برای واکنش خود در این برنامه عذرخواهی کرد و توضیح داد که در کنار دو مهمان برنامه لحظه‌ای پیش آمد که برایش غیرقابل کنترل بوده و متاسفانه واکنش خود او هم تنها خندیدن بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز