خبرگزاری کار ایران

دستور پخت ۹۹ غذای دوره حکومت عثمانی در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۴۳۹

کتاب «پانصد سال آشپزی عثمانی» شامل دستور پخت انواع غذاهای دوره عثمانی‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «پانصد سال آشپزی عثمانی» نوشته ماریانا یراسیموس با ترجمه ندا خوشقانی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی وارد بازار کتاب شد.

فصل‌های ابتدایی این کتاب به معرفی منابع مربوط به آشپزی عثمانی، آشپزخانه‌های کاخ عثمانی و عادت‌عای غذایی عثمانیان اختصاص دارد.

فصل بعدی با عنوان «مقدمه‌ای مختصر بر دستورالعمل‌های غذایی» شامل معرفی انواع ادویه‌ها و چاشنی‌ها و دستور پخت انواع سوپ‌ها، گوشت و ماکیان، برنج و پلو، غذاهای تهیه شده از خمیر و بورک‌ها، ماهی، سبزیجات و دلمه‌ها، خوراک‌های تخم مرغ‌دار، سالادها، مزه‌ها و ترشی‌ها، دسرها، شربت‌ها و شیرینی‌هاست.

یراسیموس، در این کتاب بر اساس مطالعات تاریخ اجتماعی، ۹۹ خوراک رایج در دوره حکومت عثمانی را بازآفرینی و امتحان کرده و برای هر یک به شیوه کتاب‌های آشپزی امروزین، دستور تهیه فراهم ساخته است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده:

یکی از امتیازات کاربردیِ دانش تاریخ اجتماعی، امکانی است که برای بازسازی میراث تاریخی فرهنگی مردمان در زمینه زندگی روزانه فراهم می‌کند.

از چنین رویکردی، پژوهش نویسنده این کتاب در باب خوراک را می‌توان دریچه‌ای به محیط زیست، اوضاع اقتصادی و چه بسا مناسبات اجتماعی جامعه افسانه‌ای عثمانی دانست.»

«مقدمه‌ای مختصر بر دستورالعمل‌های غذایی» در ۳۸۲ صفحه و با قیمت ۵۵ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز