خبرگزاری کار ایران

تسلیت معاون امور هنری برای درگذشت خوشنویس پیشکسوت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۴۰

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در پیامی درگذشت استاد علی راهجیری، هنرمند خوشنویس را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، سید مجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت استاد علی راهجیری نوشته است: استاد راهجیری آنچه را از استادان بزرگ خوشنویسی آموخته بود و حاصل سال‌ها پژوهش خود را بی دریغ به جوانان آموزش داد و در تداوم جریان خوشنویسی موثر بود. استاد راهجیری دغدغه و نگاه جامعی به مسایل و تاریخ هنر خوشنویسی داشت و از همین نگاه است که آموزش و پژوهش را با حمیت و جدیت همراه با خوشنویسی و کتابت آثار انجام داد. سال‌ها خوشنویسی کرد اما همیشه به چرایی و چگونگی در خوشنویسی هم اندیشید و درباره آن پژوهش کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه این پیام نوشته است: استاد راهجیری خوشنویس ارزشمند و گرانقدری است چنانکه استادش علی‌اکبر کاوه لقب زُبدَه الکُتّاب را به او داد، در آموزش هم هنرمندانی را پرورش داد که مسیر خوشنویسی را با آموزه‌ها و کندوکاوهای خود پیش ببرند و گنجینه پژوهش‌های استاد هم تا همیشه برای خوشنویسی و فرهنگ و هنر ایران ماندگار است.

حسینی در پایان این پیام نوشته است: درگذشت استاد راهجیری را به خانواده گرامی‌اش، هنرمندان خوشنویس و دوستداران فرهنگ و هنر کشور تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد نکونام علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواهانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز