خبرگزاری کار ایران

آغاز داوری آثار منتخب نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه»

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۴۷

دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» ضمن معرفی اعضای هیئت داوران این جشنواره، از آغاز فرآیند داوری آثار منتخب جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی توکلیان، دبیر نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با اشاره به استقبال فعالان رسانه‌ای گفت: نخستین دوره جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با دریافت بیش از ۹۰۰ اثر در ۳ بخش اصلی، جنبی و ویژه توسط ۳۱۵ تن از خبرنگاران، و فعالان رسانه‌ای همراه بود که پس از گزینش اولیه، آثار منتخب و حائز شرایط به داوری گذاشته شدند. 

وی افزود: این آثار در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش»، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» و همچنین دو بخش جنبی و ویژه به رقابت می‌پردازند.

توکلیان با اعلام آغاز روند داوری آثار ارسال شده، به معرفی هیئت داوران نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» پرداخت و گفت: فرآیند داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه، توسط هیئت داوران نخستین دوره این جشنواره متشکل از مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد، کیوان امجدیان روزنامه نگار و فعال رسانه ای، فرشید شکیبا تهیه کننده و قائم مقام معاونت استانهای صدا و سیما، مهدی کاموس نویسنده و فعال رسانه ای و عباس محبعلی رییس اداره تبلیغات و اطلاع رسانی روابط عمومی نهاد آغاز شده که آثار را بر اساس شاخص‌های مورد نظر، مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

وی درباره برگزاری مراسم پایانی این جشنواره نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی قبلی و با توجه به ادامه یافتن شرایط ویژه حاکم بر کشور به واسطه شیوع بیماری کرونا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد که طی آن برگزیدگان معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مهدی توکلیان در ادامه گفت: جوایز در نظر گرفته شده برای نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» شامل جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات دوم هر رشته و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات سوم هر رشته خواهد بود. همچنین ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به برگزیدگان بخش‌های جنبی و ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی نیز به برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

گفتنی است فراخوان نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» از شهریور ماه سال ۱۳۹۹ به منظور توسعه همکاری کتابخانه‌های عمومی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و تقویت زمینه‌های اطلاع‌رسانی مناسب «خدمات و برنامه‌های» کتابخانه‌های عمومی؛ تجلیل از نقش اصحاب رسانه در توجه عموم مردم به «خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌ها و تکریم کتابداران»؛ استعدادیابی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه؛ ایجاد زمینه توجه مردم به نقش کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی و افزایش مشارکت مردمی و اعضای کتابخانه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز