خبرگزاری کار ایران

بر اساس نخستین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی؛

«احضار» پرمخاطب‌ترین سریال سیما در ماه رمضان امسال شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۹۰۰

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما، در میان سریال‌های تلویزیون، سریال «احضار» ویژه افطار و سریال «رضایت» ویژه سحر بیشترین میزان مخاطب را داشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر اساس آن ۷۹.۳ درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود ۲۱ شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال «احضار» شبکه یک سیما با ۴۳.۱ درصد مخاطب و «رضایت» حدود ۷۴ درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، سریال «یاور» شبکه سه سیما با حدود ۴۱ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۸۱ درصد در حد زیاد دومین سریال موردپسند مردم شده است. 

رمضان ۹۹ سریال «سرباز» شبکه سه با ۲۴ درصد مخاطب و حدود ۵۱ درصد رضایت در حد زیاد سومین سریال از منظر مردم شده بود که «یاور» در مقایسه با سرباز رشد حدود ۱۷ درصدی مخاطب و رضایت بیش از ۳۰ درصدی در حد زیاد را برای شبکه سه در رمضان امسال به ثبت رسانده است. 

فصل چهارم «بچه مهندس» از شبکه دو سیما نیز با ۳۷.۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۷۲ درصد در حد زیاد در جایگاه سوم سریال‌های رمضانی سیما در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است. 

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی بیش از ۳۱ درصد در لحظات افطار امسال میهمان سفره‌های افطاری مردم بوده‌اند و این میزان نسبت به رمضان سال ۹۹ رشد سه و نیم درصدی را نشان می‌دهد. 

بر اساس این نظرسنجی «دعوت» از شبکه یک سیما با بیش از ۱۹ درصد مخاطب و رضایت حدود ۹۲ درصد در حد زیاد و رشدی ۵.۳ درصدی نسبت به رمضان ۹۹ در صدر برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما قرار گرفته است. 

«مثل ماه» شبکه سه سیما هم با حدود ۱۵ درصد مخاطب و رضایت حدود ۸۵ درصد در حد زیاد و رشد ۵.۴ درصدی نسبت به رمضان ۹۹ رتبه دوم برنامه‌های افطار شبکه‌های سیما را کسب کرد. 

«زندگی پس از زندگی» شبکه چهار سیما در فصل دوم خود حد نصاب رشد برنامه‌های ویژه افطار سال ۱۴۰۰ را نسبت به سال ۹۹ شکست و با حدود ۶ درصد رشد در رأس برنامه‌های افطاری از این منظر قرار گرفت. 

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بیش از ۱۱ درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشسته‌اند و بیش از ۹۱ درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند. 

«ضیافت» شبکه قرآن و معارف سیما در هشتمین سال حضورش بر روی آنتن سیما نصاب فصول قبلی خود را شکست و با ۷.۲ درصد مخاطب نسبت به رمضان ۹۹ رشدی ۳.۲ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. 

«آدم‌های خوب شهر» ویژه افطار شبکه دو سیما هم رمضان امسال توانست حدود ۶ درصد را پای تلویزیون بنشاند و نسبت به‌ویژه افطار این شبکه در سال ۹۹ با عنوان «مکث» رشدی بیش از ۲ درصد را تجربه کند. 

شبکه پنج سیما هم امسال ویژه افطار خود را به‌عنوان «شهر زیبا» جایگزین جشن رمضان سال ۹۹ کرد و توانست پنج درصد مردم پای سفره‌های افطار را به خود جلب کند و رشدی یک‌درصدی نسبت به سال قبل داشته باشد. 

شبکه سلامت هم امسال «ماه ماه» را ویژه افطار خود قرار داد و جایگزین برنامه «خرمشهر» رمضان ۹۹ کرد و با رشدی ۳.۲ درصدی نسبت به سال قبل بیش از ۴ درصد مخاطب را پای خود نشاند. 

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۰ درصد از مردم مخاطب ویژه‌برنامه‌های سحر تلویزیون در رمضان امسال بوده‌اند که ماه خدا از شبکه یک سیما با حدود ۱۳ درصد مخاطب و رضایت بیش از ۹۲ درصد در حد زیاد و رشدی حدود ۲ درصد نسبت به رمضان ۹۹ در صدر برنامه‌های سحر سیما قرار گرفت. 

«ماه من» از شبکه سه سیما با ۷.۴ درصد مخاطب، به افق بهشت از شبکه دو سیما با ۴.۸ درصد مخاطب، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با ۴.۵ درصد مخاطب، «وقت سحر» شبکه افق با ۳.۲ درصد مخاطب و «نواهای رمضانی» با ۳ درصد مخاطب در رتبه‌های دوم تا ششم ویژه‌برنامه‌های سحر سیما قرار گرفتند. 

در میان برنامه‌های سحر سیما «به افق بهشت» شبکه دو سیما با رشد ۲.۵ درصدی بهترین رشد را نسبت به‌ویژه سحرهای سیما در سال ۹۹ داشته است. 

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی حدود ۲۹ درصد مردم در رمضان امسال پای برنامه‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم سیمای رسانه ملی نشسته‌اند که شبکه سه سیما با ۱۱.۵ درصد مخاطب در صدر شبکه‌های سیما ایستاده است. 

شبکه‌های یک و دو سیما به ترتیب انتخاب‌های دوم و سوم مردم در ترتیل‌خوانی قرآن کریم بوده‌اند. 

بیش از ۲۵ درصد از مردم هم در رمضان ۱۴۰۰ پای سخنرانی‌های مذهبی سیما از شبکه‌های مختلف نشسته‌اند و در این میان شبکه سه با ۱۰.۴ درصد مخاطب در رتبه نخست شبکه‌ها قرار گرفته است. 

شبکه‌های یک و دو سیما بعد از شبکه سه در رتبه‌های دوم و سوم پخش سخنرانی‌های مذهبی قرار گرفتند. 

حدود ۲۶ درصد مردم هم بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات مناجات‌خوانی شبکه‌های مختلف سیما را بیننده بوده‌اند که در این میان شبکه یک سیما مخاطب بیشتری را پای خود نشانده است و شبکه‌های سه و دو در رتبه‌های بعدی قرار گفته‌اند. 

نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد در رمضان ۱۴۰۰ حدود ۲۱ درصد شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند که در میان شبکه‌های رادیویی شبکه‌های استانی با بیش از ۳۶ درصد مخاطب از این ۲۱ درصد، در رأس شبکه‌های صدا قرارگرفته‌اند. 

بعد از رادیوهای استانی، رادیو آوا، رادیو پیام، رادیو جوان، رادیو ایران، رادیو ورزش و رادیو قرآن در رتبه‌های بعدی شبکه‌های رادیویی در ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌اند. 

این نظرسنجی، نخست نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های رمضانی رسانه ملی است و نظرسنجی دوم بعد از پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز