خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان:

بدنه زیبا و با هویت مسجد امام حسن عسگری(ع) شاهرود نباید تخریب می‌شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۶۰۲

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی سمنان معتقد است بدنه زیبا و با هویت معماری مسجد امام حسن عسگری(ع) شاهرود نباید تخریب می‌شد.

حمیدرضا دوست‌محمدی (سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان) گفت: بدنه زیبا و با هویت معماری مسجد امام حسن عسگری (ع) شاهرود نباید تخریب می‌شد.»

دوست‌محمدی افزود: مسجد امام حسن عسگری (ع) شاهرود، اگرچه در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده اما به دلیل برخورداری از ویژگی‌های معماری بنا و قرار داشتن در گذر بافت شهری شاهرود، نباید تخریب شود. 

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان اضافه کرد: این مسجد متعلق به دوره پهلوی است و دارای سه بدنه با ارزش معماری، کتیبه قرآنی، تزئینات آجرکاری در رخ‌بام بنا و سردری زیبا و خوش‌تناسب است.

دوست‌محمدی گفت: این مسجد با توجه به زیبایی‌های معماری نمای بنا و قرار گرفتن در گذر فرهنگی و محدوده حریم مسجد آقایان و گذر تاریخی تکیه زنجیری نیاز به حفاظت دارد.

او افزود: مالکیت این مسجد به‌صورت وقفی و زیر نظر اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است و با نظر هیئت امنا، بخش بدنه مسجد امام حسن عسگری (ع) تخریب شده است.

دوست‌محمدی گفت: بنای مسجد امام حسن عسگری (ع) به لحاظ نمای آجری زیبا و تزئینات کاشی‌کاری در کنار باورهای مذهبی و آیینی شهروندان و محبان اهل بیت (ع) واجد ارزش بوده و در زمره بناهای هویت‌بخش در بافت تاریخی شاهرود به شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز سازه قابلیت تقویت و استحکام‌بخشی را دارد، گفت: با توجه به اهمیت حفظ هویت شهری، این بنا در حال فعلی نیز قابل بازسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز