خبرگزاری کار ایران

دوبلور مرد شش میلیون دلاری به تلویزیون می‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۲۸۷

«زندگی نظامی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره‌ای از ناصر نظامی صداپیشه برجسته و پرسابقه ایرانی یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «زندگی نظامی» تازه‌ترین مستند از مجموعه مستندهای دوبله و صداست که در شبکه مستند سیما تهیه و تولید می‌شود. 

توکلی درباره این مستند گفت: آبان ماه سال ۹۸ پس از گفت و گویی که با آقای نظامی در دفتر شبکه داشتم، فیلمبرداری «زندگی نظامی» کلید زده شد، با گذشت چند روز از فیلمبرداری در منزل استاد و استودیو، متاسفانه ایشان دچار عارضه قلبی شده و برای ادامه درمان راهی کانادا شدند. 

وی افزود: قرار بر این بود که بعد از بازگشت ایشان فیلمبرداری در محل تولدشان ادامه یابد که شوربختانه ویروس کرونا مانع ادامه کار شد و در نهایت همین فیلم که البته از نظر من فیلم کاملی هم هست تدوین و برای پخش تحویل شبکه مستند شد. 

توکلی گفت: استاد نظامی علی رغم اینکه گوینده تیپ‌های جدی است، انسان بسیار مهربان و رئوف هستند و به جوانان و حضور آن‌ها در حرفه دوبله اهمیت می‌دهند، در جریان تولید فیلم نهایت همکاری را با ما داشتند و افسوس که فرصت بیشتری برای پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ایشان فراهم نشد. 

این تهیه کننده و کارگردان ادامه داد: همزمان با روزهای فیلمبرداری پیامی به دست ایشان رسید مبنی بر اینکه بیژن علیمحمدی دوبلور فقید سکته کرده اند، این اتفاق تلخ هم در فیلم درج شده و به یادگار مانده است. 

وی گفت: نظامی گویندگی و مدیر دوبلاژی انیمیشن، سریال و فیلمهای سینمایی خارجی و ایرانی مانند دراکولا، زنان کوچک، آرتور، دور دنیا در هشتاد روز، ای کی یو سان، شرلوک هولمز، انیمیشن بتمن را در کارنامه دارد اما از معروفترین نقش‌های ایشان می‌توان به دوبله نقش اول مرد شش میلیون دلاری اشاره کرد. 

«زندگی نظامی» بعد از حدود دو سال برای نخستین بار یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ و دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۹ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز