خبرگزاری کار ایران

کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان تا ۲ ماه دیگر تخلیه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۶۵

به گفته شهردار سمنان بر اساس توافقات صورت گرفته کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان تا ۲ ماه دیگر به‌صورت کامل تخلیه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد ناظم‌رضوی (شهردار سمنان) گفت: بر اساس دستور استاندار سمنان، بر اساس مذاکرات نهایی و توافق اولیه با دادگستری، اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، مقرر شده است تا ۲ ماه دیگر کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان به‌صورت کامل تخلیه شود.

 ناظم‌ رضوی با اعلام این خبر افزود: طی جلساتی که در استانداری و با حضور استاندار سمنان برگزار شد، بین استانداری، دادگستری کل و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان توافق اولیه حاصل شد و در حال حاضر مراحل کارشناسی و تشریفات اولیه در حال انجام است.

شهردار سمنان اضافه کرد: توافق انجام شده و ساختمان جایگزینی که قرار است از سوی شهرداری سمنان تأمین شود باید مورد تائید قوه قضاییه و شورای اسلامی شهر قرار گیرد که روند اداری و قانونی این موضوع زمان‌بر است.

او گفت: عملیات مرمت کاروانسرا به‌طور موقت متوقف شده است و زمانی که به‌صورت کامل تخلیه شود دوباره از سر گرفته می‌شود، در حال حاضر الحاقات غیر ضروری حذف شده و ادامه روند مرمت نیازمند تخلیه کامل ساختمان است.

ناظم‌رضوی افزود: آزاد شدن این اثر تاریخی از مطالبات مردمی است و اجرای قانون نباید سبب تأخیر در اجرای مطالبات مردمی شود.

کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی در شهر سمنان است. این بنای ارزشمند که ۴۰۰ سال قدمت دارد، در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده است. طی چهار دهه گذشته از این کاروانسرا به‌عنوان زندان استفاده می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز