خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی:

تا وقتی وضعیت تهران سیاه است، کتابخانه ملی هم تعطیل است/ از معترضان می‌خواهیم تا زمان دستور ستاد کرونا، دست از تجمع بردارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۱۰

اشرف بروجردی درباره تجمع اعتراضی امروز تعدادی از پژوهشگران مقابل درهای بسته کتابخانه ملی گفت: ستاد ملی کرونا گفته است که باید همه مراکز قرنطینه و تعطیل باشند تا وقتی که تهران از وضعیت سیاه خارج شود. یکی از مدیران کتابخانه را فرستاده‌ام تا با این دوستان مذاکره و صحبت کند و از آنها خواهش کند بروند و تجمعی نداشته باشند تا وقتی که شرایط‌مان بهتر شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تجمع امروز (پانزدهم اردیبهشت) تعدادی از پژوهشگران مقابل کتابخانه ملی در اعتراض به تعطیلی سه هفته‌ای این مجموعه توضیحاتی ارائه داد.

«اشرف بروجردی» توضیح داد: ما هر چه به این دوستان توضیح می‌دهیم، به ایمیل‌هایشان پاسخ می‌دهیم و بحث می‌کنیم ظاهرا این دوستان ما اصلا متوجه نمی‌شوند که ما چه می‌گوییم. می‌گوییم حداقل این است که تهران از وضعیت سیاه خارج شده و به وضعیت قرمز برسد تا بتوانیم برای بازگشایی کتابخانه ملی با 50 یا 30 درصد از ظرفیت و برای استفاده پژوهشگران، اقدامی انجام دهیم. این تصمیم، مصوبه ستاد ملی کروناست؛ نه منِ رئیس کتابخانه ملی.

او ادامه داد: ستاد ملی کرونا گفته است که باید همه مراکز قرنطینه و تعطیل باشند تا وقتی که تهران از وضعیت سیاه خارج شود؛ این شرایط برای حفظ جان آدم‌هاست. اگر این دوستان، جانِ خودشان برایشان مهم نیست باید بدانند که بالاخره این‌ها در رفت و آمدهایشان می‌توانند ناقل و زمینه‌ساز ابتلای دیگری باشند. همانطور که تا امروز خیلی از کارکنان کتابخانه که در تالارهای مطالعه هستند، دچار کرونا شده‌اند. خب، این خواسته‌شان درست نیست و نمی‌دانم چرا این دوستان که ادعای فرهیختگی هم دارند متوجه مساله نمی‌شوند؟ به طور مرتب اینجا جمع می‌شوند و می‌گویند در کتابخانه ملی را باز کنید، ما می‌خواهیم بنشینیم اینجا آیلتس بخوانیم، امتحان دستیاری بدهیم و...

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: شرایط خاص و استثنایی است؛ ما که تعمدی در تعطیل کردن کتابخانه ملی نداریم. ما هم دل‌مان می‌خواهد اعضا و پژوهشگران از این فضا و ظرفیتش استفاده کنند. اما متاسفانه این دوستان معترض همه نوع برخوردی هم با کارکنان کتابخانه ملی داشته‌اند؛ از اهانت تا حرف‌های نامناسب و هرچقدر هم توضیح می‌دهیم گوش نمی‌کنند.

بروجردی درباره تجمع امروز معترضان مقابل کتابخانه ملی هم گفت: اکنون یکی از مدیران کتابخانه را فرستاده‌ام تا با این دوستان مذاکره و صحبت کند و از آنها خواهش کند بروند و تجمعی نداشته باشند تا وقتی که شرایط‌مان بهتر شود. امیدوارم هفته آینده، هفته‌ای باشد که بتوانیم پاسخ‌گوی خواسته این دوستان باشیم.

او در پایان یادآور شد: حتی دو روز پیش در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، جلسه شورای معاونین را داشتیم و گفتیم به سمت بازگشایی برای شنبه آینده برویم اما دوستان حاضر در جلسه گفتند ما نمی‌توانیم بدون مصوبه ستاد کرونا هیچ کاری انجام دهیم. البته نیازی هم نیست ستاد کرونا به ما ابلاغ کند، کافی است اعلام کنند که تهران از وضعیت سیاه خارج شده است تا ما هم اقدام به بازگشایی کتابخانه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز