خبرگزاری کار ایران

محیا اسناوندی:

توجه برنامه «دعوت» به خانواده ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۶۳

سردبیر برنامه تلویزیونی «دعوت» که شب‌های ماه رمضان امسال از شبکه یک سیما پخش می‌شود، از فعالیت‌های خودش و محوریت موضوعی برنامه «دعوت» گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بین برنامه‌های ماه‌رمضانی امسال تلویزیون همچنان بحث قصه‌گویی در ساختار آثار وجود دارد، اما در همین برنامه‌ها نحوه قصه‌گویی نیز متفاوت است؛ برنامه «دعوت» جزو تولیداتی است که ضمن پایبندی به روایت قصه در سال‌های اخیر و امسال همچنان به موضوعیت اصلی خود یعنی خانواده پایبند است و موضوعات مبتلابه آن را محوریت خود قرار داده است. به گفته عوامل این برنامه انتقال حال خوب، امیدبخشی و حضور خانواده‌های ایرانی با داستان‌هایی قابل درک از جمله عواملی است که آن‌ها را از سایر برنامه‌ها مجزا کرده است. 

«دعوت» حاصل تلاش گروه جوانی است که ضمن داشتن دغدغه انتقال معضلات جوانان با نگاهی به روز به امر برنامه‌سازی و جذب مخاطب این برنامه را تولید کرده‌اند؛ حضور زنان و مردان در رأس سازندگان این برنامه به شکلی پیش رفته است که نگاه و دغدغه زنان و مردان توأمان در روایت داستان‌ها وجود دارد. امسال محیا اسناوندی که جزو مجریان تلویزیون و گویندگان رادیوست سردبیری برنامه «دعوت» را بر عهده دارد و همچون مانند سال گذشته به نویسندگی برای این برنامه هم می‌پردازد. با او گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

کمی از آغاز و چگونگی فعالیت خود در عرصه اجرا بگویید. 

از آغاز فعالیت حرفه‌ای من در رادیو و تلویزیون ۱۰ سال می‌گذرد. در تلویزیون اجرای برنامه‌هایی با سبک و سیاق مختلف را تجربه کرده‌ام، برنامه صبحگاهی و عصرگاهی شبکه یک، برنامه صبحگاهی شبکه دو، همکاری مستمر با شبکه پنج در برنامه‌های مختص به جوانان، تجربه ۶ ساله در اجرای برنامه «ترانه باران» که تنها برنامه موسیقی‌محور تلویزیون است و ۱۰ سال روی آنتن شبکه شما قرار دارد. علاوه بر این دو سال متوالی اجرای برنامه سال تحویل شبکه شما را برعهده داشته‌ام، همچنین مجری برنامه تحویل سال شبکه پنج بودم، برنامه‌ای که امسال به شکلی متفاوت نوروز ۱۴۰۰ را همراه رضا صادقی درکنار مردم عزیزمان جشن گرفتیم. به طور کل برنامه‌های مناسبتی فراوانی را در شبکه‌های تلویزیون و سیما اجرا کرده‌ام. این موارد را بیان کردم تا بگویم یک تجربه ۱۰ ساله از برنامه‌هایی با محتوای مختلف را در کارنامه کاری خود داشته‌ام، برنامه‌هایی با مخاطبان مختلف و در گروه‌های سنی گوناگون. خدا را شکر در این ۱۰ سال به واسطه حضور در برنامه‌های مختلف با سبک و سیاق‌های گوناگون توانسته‌ام اعتبار خوبی برای خود به دست آورم. 

در رادیو هم سابقه فعالیت دارید؟ 

در رادیو سال‌ها سردبیری، نویسندگی و اجرا داشته‌ام؛ ضمن اینکه تجربه بازی در رادیو را هم دارم. 

شما تجربه بازیگری در تلویزیون را هم دارید. 

بله؛ به دلیل حضور در بعضی از سریال‌های تلویزیونی سابقه و تجربه بازیگری هم دارم، البته باید بگویم قبل از ورود به حوزه بازیگری مدت‌ها در محضر استادان بسیار خوب و زبده شاگردی کرده‌ام. 

بنابراین روندی متداول و آرام را برای رسیدن به جایگاه کنونی طی کرده‌اید. 

صد در صد؛ من زمانی که شروع به کار کردم آرام آرام حرکت خود را ادامه دادم تا بتوانم در محضر اساتید بزرگ در زمینه‌های مختلف کسب تجربه کنم. بنابراین تمام آموزش‌ها و تجربیاتی که در این سال‌ها به دست آوردم تبدیل به گنجینه‌ای بزرگ برای من شدند. اعتبار و آبرویی که به من داده شد و شناختی که مردم از من پیدا کردند در این زمینه کمک‌های بسیاری به من کرد. 

توجه برنامه «دعوت» به خانواده ایرانی است

پیش تولید برنامه امسال از چه زمانی آغاز شد و چه برنامه‌ریزی‌هایی داشتید؟ 

امسال هم از چند ماه گذشته پیش‌تولید برنامه «دعوت» با حضور همکاران، دوستان و کارشناسان آغاز شد؛ همه گروه تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا مانند سال‌های گذشته «دعوت» آورده قابل قبول و درخوری را ارائه کند و پرمحتوا باشد. 

چرا امسال هم «دعوت» بر اساس محوریت خانواده کار خود را آغاز کرد؟ 

محوریت و حرکت «دعوت» در این مسیر می‌تواند باعث خاص شدن آن باشد؛ ویژگی که منجر به خاص بودن و متمایز بودن «دعوت» می‌شود این است که این برنامه با محوریت خانواده تولید و پخش می‌شود، اما در زمانی بسیار مناسب یعنی زمان افطار و در شبکه‌ای مناسب یعنی شبکه یک. نکته دیگر این است که امسال توجه ویژه‌ای به خاندان ایرانی داریم، موضوعی که در عین پیچیدگی به لحاظ پرداخت، اهمیت و حساسیت بسیار دلنشین است. 

امسال هم سایر شبکه‌ها برنامه‌هایی را برای زمان افطار تدارک دیده‌اند، این برنامه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

به هیچ‌یک از برنامه‌ها به چشم رقیب نگاه نمی‌کنم؛ تصور می‌کنم آن برنامه‌ها هم ما را رقیب خود نمی‌دانند، چراکه سبک و سیاق ما کاملاً متفاوت است و با یکدیگر فرق داریم. ما با یک محوریت و موضوعیت مشترک حرکت نمی‌کنیم؛ محوریت برنامه ما خانواده و پرداختن به خاندان ایرانی است. ما در برنامه مجری نداریم، بلکه یک کارشناس خانواده مباحث و گفتگوها را در مسیر درست خود هدایت می‌کند. در همین جا به دوستانم در سایر شبکه‌ها و برنامه‌های ویژه افطار خسته نباشید می‌گویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز