خبرگزاری کار ایران

روایت زندگی بانویی مشابه قهرمان فیلم «باشو غریبه کوچک» در برنامه «محاکات»

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۴۸

روایت زندگی بانویی با نام سلیمه‌ البوبالد در برنامه تلویزیونی «محاکات»، سرگذشتی مشابه قهرمان فیلم «باشو غریبه کوچک» را رقم زد.

به گزارش ایلنا، سلیمه البوباشبکه اصالتی جنوبی دارد، زمانی که فقط ۵ سال داشته در اثر بمباران دارخوین، زیر آوار مانده و از خانواده خود جدا شده است. 

سلیمه در برنامه «محاکات» گفت: بعد از بمباران، وقتی به هوش آمدم خودم را در بیمارستان دیدم و به دنبالش وارد خانواده‌ای شدم که حتی زبان آن‌ها را هم درست نمی‌فهمیدم. 

وی ادامه داد: تا ۹ سالگی در کنار همین خانواده بودم ولی بعد و به دلیل ناراحتی‌های پدر خانواده، همراه با مادر ناتنی‌ام، ادامه زندگی را کنار خاله ناتنی‌ام پی گرفتم و در همان جا بود که به سن ازدواج رسیدم و ازدواج کردم. 

این بانوی جنوبی همچون باشوی فیلم بیضایی با خانواده جدیدش عیاق شده و زبان فارسی را یاد گرفت، ولی در تمام دوران زندگی‌اش، از کمبودی روحی رنج می‌برد. کمبودی که باعث شد بعد از کلی پیگیری و رفت و آمد به جنوب کشور سرانجام خانواده واقعی‌اش را بیابد. 

سلیمه با اشاره به یافتن اصل و نسب خویش بعد از بیشتر از دو دهه گفت: من خیلی رنج بردم و خیلی در خلوت خود اشک ریختم تا بالاخره توانستم خانواده‌ام را پیدا کنم. البته پدر و مادرم که همان زمان بمباران، فوت شده بودند و فقط خواهر و برادرانم را یافتم. 

وی ادامه داد: من سه اسم دارم. اسم اصلی من «سلیمه» است که مادر واقعی‌ام بر من گذاشته، اسمی که نامادری‌ام بر من گذاشت «صدیقه» بود و همسرم هم با نام «الهام» مرا صدا می‌کند. 

سلیمه البوبالد که زندگیش خیلی شبیه به باشو در اثر ماندگار بهرام بیضایی است، گفت: واقعا اثرات تلخ جنگ، فقط برای آن‌هایی قابل لمس است که خود درون جنگ بوده‌اند و آفات جنگی که به ما تحمیل شد، آن قدر زیاد است که فقط خانواده‌های گرفتار جنگ می‌توانند آن را درک کنند. هر چقدر در فیلم‌ها و سریال‌هایمان به اثرات جنگ بپردازیم، باز کم است و باید خیلی بیشتر از اینها پرداخت تا مردم بیشتر بدانند. 

گفتنی است برنامه تلویزیونی «محاکات» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز