خبرگزاری کار ایران

معرفی ۱۵ قصه بخش «قصه‌گویی برتر» جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۹۹

۱۵ عنوان قصه‌ی بخش «قصه‌گویی برتر» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس شیوه‌نامه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نمایندگان و رابطان انجمن قصه‌گویی در سراسر کشور، فعالان عرصه قصه و قصه‌گویی، پیشکسوتان قصه‌گویی و هنرمندان و پژوهش‌گران قصه‌گویی، قصه‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

بر همین اساس از بین ۲۱۰ قصه ارسالی به دبیرخانه، قصه‌هایی که دارای فراوانی (۱۰+) بودند در سه بخش (قصه برای کودک، نوجوان و قصه برای بزرگ‌سال) و در هر بخش با پنح عنوان قصه از طریق قرعه‌کشی انتخاب شدند.

در بخش «قصه برای بزرگ‌سالان» عنوان‌های «آرش کمانگیر»، «رستم و سهراب»، «رستم و اسفندیار»، «بالشی از پر قو» و «پرواز کی کاووس» انتخاب شد.

همچنین در بخش «قصه برای نوجوانان»، «پیرزن خردمند»، «یخی که عاشق خورشید شد»، «خان هشتم»، «شاه میداس و انگشتان جادویی» و «مار گیر و اژدها» با قرعه‌کشی به بخش قصه‌گویی برتر راه یافت.

در بخش «قصه برای کودک» نیز، «گوسفندی که عصبانی شد»، «دعاهای زمینی پدر بزرگ»، «خرگوش باهوش»، «ماه من ماه همه» و «گروفالو» مجوز حضور در بخش قصه‌گویی برتر را دریافت کردند.

مراسم قرعه‌کشی قصه‌های «قصه‌گویی برتر» با حضور، مصطفی رحماندوست نویسنده کودک و نوجوان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، الهام دارابی مسئول دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی و مسئولان کمیته‌های جشنواره روز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد.

یادآوری می‌شود بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز