خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای ایجاد کارگاه ریسندگی در ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۴۵۸

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای راه‌اندازی کارگاه ریسندگی برای نخستین بار در ایلام خبر داد.

به گزارش ایلنا،  عبدالمالک شنبه‌زاده (مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام) با اعلام اینکه  ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای راه‌اندازی کارگاه ریسندگی برای نخستین بار در ایلام اختصاص داده شده، گفت: برای نخستین بار با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی کارگاه ریسندگی نخ پشمی در استان راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه با راه‌اندازی کارگاه ریسندگی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: حال با توجه به تولید پشم مرغوب در استان ایلام با ایجاد کارگاه ریسندگی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از ورود دلال‌های خرید پشم نیز جلوگیری می‌شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد: با توجه به‌زندگی عشیره‌ای و پرورش دام در استان ایجاد کارگاه ریسندگی برای بافندگان با استفاده از پشم‌های مرغوب موجود در استان ضروری است که این امر از صادرات پشم تولید شده به‌صورت خام به دیگر استان‌های کشور نیز جلوگیری می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز