خبرگزاری کار ایران

منطقه نمونه گردشگری «دشت‌بهشت» به زودی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۳۸

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم فاز اول منطقه نمونه گردشگری دشت‌بهشت به زودی افتتاح می‌شود. ​

علیرضا ارجمندی (سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم) در چهارمین جلسه کارگروه و رفع موانع تولید استان قم که به ریاست بهرام سرمست استاندار قم برگزار شد گفت: فاز اول منطقه نمونه گردشگری دشت‌بهشت به زودی افتتاح می‌شود.

ارجمندی اظهار کرد: منطقه‌های نمونه گردشگری، اَبَر پروژه محسوب می‌شوند و قاعدتاً بالای ۱۰۰هکتار مساحت دارند و استان قم ۱۱ منطقه نمونه گردشگری دارد که به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

او ادامه داد: از ۱۱ منطقه نمونه گردشگری استان، دو منطقه افتتاح شده است که منطقه نمونه گردشگری دشت بهشت در روستای نایه از توابع بخش خلجستان نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: بسیاری از مشکلات منطقه نمونه گردشگری طرلاب برطرف شده است که اگر سرمایه‌گذار به تعهدات قانونی تمکین کند، احراز صلاحیت او تأیید خواهد شد و می‌تواند ایجاد ۳۰۰ هکتار منطقه گردشگری طرلاب را آغاز کند.

ارجمندی با بیان این که منطقه نمونه گردشگری حوض سلطان در کنار بزرگراه قم – تهران واقع شده است، افزود: در طول سال میلیون‌ها مسافر از کنار این منطقه عبور می‌کنند که نشان از ارزش اقتصادی بالای آن است و برخی موانع در راه ایجاد این پروژه وجود دارد که قابل حل است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم ادامه داد: منطقه نمونه عوارضی قم موافقت ایجاد دارد که اگر سرمایه‌گذار به تعهدات قانونی عمل نکند، وضعیت این منطقه باید در کارگروه گردشگری تعیین و تکلیف شود.

او با بیان این که برای رفع موانع مناطق نمونه گردشگری استان در سال ۱۴۰۰ تیم ویژه‌ای ایجاد و یکی از کارشناسان اداره‌کل مسئولیت آن را به عهده گرفته است، گفت: گنبد نمکی قم، منطقه نمونه گردشگری نیست اما از لحاظ گردشگری اهمیت بالایی دارد که به زودی در کارگروه گردشگری وضعیت آن مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز