خبرگزاری کار ایران

چند انتصاب در دفتر تبلیغات اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۵۲۸

رئیس مرکز هیئت امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی را به عضویت در کارگروه آموزش عالی منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی «معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، طی حکمی از طرف عبدالرضا باقری «رئیس مرکز هیئت امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به عضویت در کارگروه آموزش عالی به منظور بازنگری در آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی منصوب شد.

در متن این حکم چنین آمده است که: در اجرای بنده «۳» ماده واحده جلسه ۸۳۶ مورخ ۹۸/۱۱/۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ ۶۸۴/۹۹۱/ و مورخ ۹۹/۱۲/۰۹ رئیس محترم جمهور در خصوص «تعیین الزمات اجرایی مربوط به بهبود عوامل موثر بر پیشرفت علمی کشور» و نامه شماره ۳۹۸۷/ و مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تشکیل کارگروهی متشکل از صاحب نظران آموزش عالی به منظور بازنگری در آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی، نظر به مراتب دانش و تجارب ارزنده جناب‌عالی به موجب این حکم به عضویت کارگروه مذکور منصوب می‌شوید.

رئیس میز سبک زندگی اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منصوب شد

مراسم تکریم و معارفه «رئیس میز سبک زندگی اسلامی» قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده رییس و سایر اعضای شورای این قطب در سالن همایش‌های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان «رئیس میز سبک زندگی اسلامی» منصوب و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در این سمت نیز به صورت ویدئو کنفرانسی تقدیر شد.

متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی به عنوان «رئیس میز سبک زندگی اسلامی» قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمد شیخ الاسلامی «زید عزه»

نظر به حضور و فعالیت برادر ارجمند حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در جایگاهی دیگر و ضمن تشکر از ایشان، جنابعالی که بحمدالله از شایستگی‌های لازم فکری و مدیریتی برخوردار هستید به موجب این حکم به عنوان «رئیس میز سبک زندگی اسلامی» منصوب می‌شوید.

هویت چند بعدی و مستکثر، اثرگذاری معنادار در عرصه‌های کوتاه و بلندمدت برنامه ریزی فرهنگی کشور، تمرکز دشمنان بر این مقوله در تهاجم فرهنگی، ویژگی‌های تمدنی، ضرورت نظرپردازی‌های عالمانه، گستردگی شبکه فعال مرتبط و تغییرات روز به روز از اختصاصات موضوع سبک زندگی است که باعث شده رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها به صورت مکرر و در آخرین مرحله در فراز برجسته‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب، بر کار منسجم و تأثیرگذار در آن تأکید فرمایند.

به لطف خدا و در سال‌های گذشته، تراکم خوبی از نظریه، ایده، برنامه، اجرا، اتصالات شبکه‌ای و تعاملات هدف دار در این میز پدید آمده است و انتظار می‌روددر دوره جدید نیز با تمرکز جدی‌تر بر اجرا و عملیات، برنامه‌های نوآورانه به سمت تحققجدی‌تر پیش می‌رود.

بینش افزایی و ذائقه‌سازی در سطح فردی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در سطح اجتماعی و به ویژه تقویت تعاملات درون و برون سازمانی و ایجاد تمرکز بیشتر بر برنامه‌های بزرگ اثربخش و ملی مورد تأکید خاص است.

توفیقات جنابعالی را در خدمت به اسلام و اعتلای فرهنگی کشور از خداوند متعال مسألت دارم.

مهدی علیزاده

رییس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی «دبیر پنجمین دوره جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)» شد

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، طی حکمی «دبیر پنجمین دوره جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)» را منصوب نمود.

در حکم صادره از سوی حجت الاسلام و المسلمین محمد شیخ الاسلامی، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی شفیعی آمده است:

«نظر به تجربه ارزشمند و مراتب تعهد و حسن سابقه شما در امور اجرایی و هنری، جنابعالی را به عنوان دبیر علمی پنجمین جشنواره سراسری شعر حوزه (اشراق) منصوب می‌کنم.

شعر، همواره و در طی اعصار و قرون، از مهم ترین، تاثیر گذارترین و درخشان‌ترین هنرها در فرهنگ و تمدن اسلامی به ویژه در سرزمین ادب‌پرور و هنرخیز ایران بوده است. بدون شک نقش و جایگاه والای شعر در ترویج و اشاعه معارف الهی و عقیدتی نقشی بیبدیل، پویا و ستودنی بوده و به همین سبب نزد حوزویان و عالمان دین، جایگاهی متعالی داشته است. برگزاری موفق و پراستقبال چهار دوره جشنواره سراسری شعر حوزه (اشراق) به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشانگر اهتمام ویژه اهالی حوزه به این هنر دیرباز و ارزشمند و انگیزه‌ای است برای این که جشنواره شعر حوزه (اشراق) استمراری هدفمند یابد.

دفتر تبلیغات اسلامی با این نگاه و نگرش بنا دارد جشنواره پنجم شعر اشراق را با حال و هوایی متفاوت و با تمرکز بر اقتضائات دوران کرونا و پس از آن و با نگاه ویژه به فضای مجازی، برگزار کند و بی‌تردید نقش دبیر جشنواره در این میان، مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

لازم است بهره گیری از ابزارهای چندرسانه ای، توجه به طلاب سایر کشورها، استفاده از ظرفیت انجمن شعر طلاب، برگزاری باشکوه اختتامیه، نشست‌ها و اردوهای هدفمند به منظور معرفت افزایی و ارتقاء سطح کیفی هنری شاعران طلبه، مورد اهتمام قرار گیرد. توفیقات روزافزون جنابعالی را از درگاه ایزد منان خواستارم.»

همچنین لازم به ذکر است که پنجمین دوره‌ی جشنواره شعر اشراق در سال جاری با اعلام فراخوان، برگزاری پیش نشست‌ها و جمع آوری آثار، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز