خبرگزاری کار ایران

جنگ و هجوم داعش داستان فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵»

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۶۷

فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» با پرداختن به موضوع جنگ و هجوم داعش به مرحله پس تولید و امور فنی استودیویی رسید.

به گزارش ایلنا، فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین بابائیان، در مرحله پس از تولید و امور فنی استودیویی به مدیریت پیمان شاه محمدی قرار گرفت. 

این فیلم کوتاه، روایت یک موقعیت ضد جنگ است که به موضوع جنگ و هجوم داعش می‌پردازد که اثرات ناشی از آن، بیشترین آسیبش برای کودکان بی‌گناه سرزمین‌های مشرق زمین است. شمار کودکان قربانی این کشتار جهانی، روزانه ۷ نفر، در سال ۳۶۲۵ هزار نفر و در طول هشت سال جنگ مجموعا حدود ۲۹هزار نفر کودک است. 

پیمان شاه محمدی مدیر امور پس از تولید فیلم کوتاه «منفیه ۳۶۲۵» درباره امور فنی این فیلم گفت: ساختن چنین فیلمی نیازمند بررسی اقلیمی و بومی از قربانیان این وقایع جنگی است. اجرای صحنه‌ای در این گونه فیلم‌ها بسیار مهم است و اینکه چقدر می‌توان بدون داشتن ادوات جنگی و یا اکشن خاصی، بیشترین تاثیر مخرب ناشی از جنگ و جنایت را در ذهن مخاطبین القا کرد. این فیلم کوتاه، برشی تلخ از یک موقعیت دوگانه و متضاد است؛ پدری که ناظر بر قربانی شدن اعضای خانواده‌اش است و تقابل بین عاطفه و منطق، تقابل بین شرم و ایثار. 

وی افزود: دغدغه حسین بابائیان کارگردان این فیلم کوتاه نیز همواره ایجاد امنیت و صلح در زندگی بدون جنگ و تنش برای کودکان دنیا است. 

در خلاصه داستان «منفیه ۳۶۲۵» آمده است: «داعش حمله می‌کند. دختری ۷ساله به نام اسما زمین را بغل می‌کند. پدر اسما حدودا ۵ ثانیه فرصت دارد. او باید تصمیم بگیرد…» 

در این فیلم کوتاه، ابوالفضل همراه، پروا آقاجانی، مهرانه عزآباد، میلاد حسینی، حلما ایمانی و میترا تبریزی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

حسین بابائیان پیش از این، فیلم‌های سینمایی ویدیوییِ «راز آسمان»، «گل نرگس»، «آرش و پدرزن»، «شرم گفتن»، «زعیم» و ساخت ۱۹مستند اجتماعی را در کارنامه خود دارد. 

سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسندگان: حسین بابائیان، محسن یاراحمدی، مدیرفیلمبرداری: جواد کسانی، صدابردار: علی فضلی، تدوین و صداگذاری: پیمان شاه محمدی، گریم: سیده فرناز مرتضوی، منشی صحنه: فاطمه حوری نژاد، عکاس: کیمیا غفاری، مدیرتولید: مسعود داعی، دستیار اول کارگردان: میلاد حسینی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، مجری طرح: محمدرضا جهانگیرتاج، مدیر امور پس از تولید: پیمان شاه محمدی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز