خبرگزاری کار ایران

آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر مجازی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۶۲۳۸

آیین معرفی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به صورت مجازی و با حضور سید عباس صالحی و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران نهادها و سازمان‌های همکار، ساعت ۱۴:۳۰ روز یک‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، مدولباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می‌شوند. در دو حوزه چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات به دلیل به حد نصاب نرسیدن شهرها در مرحله پایانی به عنوان شهرهای شایسته پیوستن به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر معرفی می‌شوند.

ابراهیم حیدری دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین در نظر گرفتن سلامت همکاران، برگزاری این مراسم با محدودیت تعداد حاضران و به صورت مجازی و از درگاه اسکای روم پخش خواهد شد.

به گفته وی دراین رویداد ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند و بیش از ۹۶۰۰ نفرساعت کارگاه آموزشی در مراکز استان‌های سراسرکشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها و انجمن‌های هنری و فرهنگی برگزارشده است. پس از چند مرحله ارزیابی تعداد ۱۴۳ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۶۰ شهر توانستند امتیاز حضور در اولین دوره  شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر به دست آورند. شبکه شهرهای خلاق فرهنگ وهنر از بین شهرهایی که بر اساس فراخوان طرح و برنامه خود را به دبیرخانه فرستادند و پس از مراحل ارزیابی انتخاب شدند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر  با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بامشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وکمیسیون ملی یونسکو اجرا شد.

لینک ورود به پخش زنده اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ وهنر:

www.skyroom.onlione/daftar1400r

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز