خبرگزاری کار ایران

محمدجواد حق‌شناس:

برنامه‌های سیاسی تلویزیون دغدغه مخاطب ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۵۹۳۰

محمدجواد حق‌شناس با بیان اینکه «رویکرد صداوسیما در نادیده گرفتن مخاطب در فضای انتخابات پررنگ‌تر می‌شود.» می‌گوید: در انتخابات سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶، دیدیم که صداوسیما به یک سمت رفت و بخشی از مردم به سمت دیگری حرکت کردند.

«محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مساله مخاطب‌محوری در صداوسیما و برنامه‌سازی‌هایی که در آستانه انتخابات دارد، گفت: متاسفانه باید بگویم که اداره عمومی صداوسیما در تمام سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مدیریت عالی و راهبران این موسسه بسیار بزرگ و پراهمیت، خیلی دغدغه مخاطب را ندارند.

حق‌شناس ادامه داد: اساسا به نظر می‌رسد که مدیران عالی صداوسیما در برنامه‌سازی و اداره این سازمان، برخلاف تمام موسسات رسانه‌ای که مهم‌ترین راهبردشان جلب مخاطب است، این مساله را در اولویت قرار نداده‌اند.

او تصریح کرد: حتی گاهی می‌بینیم که نه تنها مخاطب در اولویت‌شان نیست که اساسا در مرحله دوم و سوم هم شاید قرار نداشته باشد و به جای آن مسائل دیگری توجه می‌کنند و از کنار مخاطب به راحتی می‌گذرند.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: مباحثی که به خصوص در حوزه سیاسی صداوسیما مانند اخبار و گفتگوها و مستندهای سیاسی و حتی فیلم و سریال‌هایی که با تم سیاسی ساخته شده مطرح می‌شود، نشان از این مساله دارد و حتی به نظر می‌رسد که در این بخش، اوضاع از عمق فاجعه بیشتری هم برخوردار است.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه «این رویکرد صداوسیما در نادیده گرفتن مخاطب در فضای انتخابات متاسفانه مقداری پررنگ‌تر هم می‌شود.» گفت: بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم به‌طوری که در انتخابات ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶، دیدیم که صداوسیما به یک سمت رفت و بخشی از مردم هم به سمت دیگری حرکت کردند.

او با اشاره به اینکه بی‌توجهی به مخاطب آسیبی جدی به جایگاه رسانه ملی وارد کرده است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت صداوسیما در مسائل داخلی بتواند بی‌طرفانه حرکت کند و بر اساس اصل مهمِ رضایت مخاطب و مشتری، به دنبال کسب بیشترین مخاطب باشد و بر اساس نیاز آنها که صاحبان اصلی صداوسیما هستند طی طریق کند که متاسفانه این کار را انجام نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز