خبرگزاری کار ایران

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۳۰۸۲

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی و با حضور مقامات بخش های دولتی و خصوصی ایران و کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو در مصاحبه اختصاصی با رادیو روسی معاونت برون مرزی صداوسیما عنوان کرد: ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو بیش از یک ماه است که دعوتنامه‌ها و اطلاعات مربوط به برگزاری نمایشگاه تخصصی اوراسیا در تهران را از مراجع کشورمان دریافت کردیم و برای مراجع اقتصادی بخش دولتی و خصوصی و دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در مسکو ارسال نمودیم.

به گفته جلالی، همچنین درروزهای آینده قرار است دعوتنامه‌های رسمی از طرف مقامات ذیربط دولتی ایران برای همتایان روسی ارسال شود. سفیر ایران در مسکو، در خصوص برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه به خوبی برگزار خواهد شد.

در حاشیه این نمایشگاه، همایش روسای اتاق‌های بازرگانی ۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا همراه با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز برگزار خواهد شد. به گفته سفیر کشورمان در مسکو، دعوتنامه‌ای برای رئیس محترم اتاق بازرگانی و صنعت روسیه برای شرکت در این نشست و نمایشگاه نیز ارسال شده است.

وی افزود که بر اساس قانون موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا، مطابق بند ۲ ماده ۳ این موافقتنامه هر کدام از کشورها از حقوق گمرکی ترجیحی از مبداء کشور خود برای کشور دیگری برخوردار هستند. بر این اساس تجار ما هم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از این کشورها از این حقوق گمرکی ترجیحی برخوردارند.

در خصوص تعرفه‌های گمرکی جلالی عنوان کرد که با توجه به درصد تخفیف‌ها و معافیت‌های گمرکی که بر کالاها اعمال می‌شود، قیمت تمام شده کالاهای ایرانی در کشور مقصد می‌تواند کمتر باشد. لذا این می‌تواند سود مناسبی را عاید صادر کنندگان ایرانی نماید.

متقابلا گمرک ایران هم تسهیلات خاصی را برای فعالان اقتصادی حوزه اوراسیا در نظر گرفته است. برگزاری همایش پیش رو در حاشیه نمایشگاه اوراسیا با این هدف است که فعالان اقتصادی ایران و کشورهای اوراسیا بیشتر نسبت به قواعد و قوانین آشنایی پیدا کنند.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تاریخ ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران، با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی و با حضور مقامات بخش‌های دولتی و خصوصی ایران و کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

به گفته علیرضا جعفری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، نشست‌های تخصصی و B۲B همینطور اختصاص دو دفتر یکی در تهران و دیگری در مسکو و ارائه کلیه خدمات و مشاوره‌های تجاری به مدت یک سال ویژه شرکت کنندگان، از مهمترین ویژگی‌های عملیاتی این نمایشگاه می‌باشد.

سازمان توسعه و تجارت ایران از کشورهای قطر، عمان، ترکیه، هندوستان، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت بعمل آورده است. سایت نمایشگاه به آدرس eurasia-expo. com می‌باشد و علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه در هر سطحی می‌توانند با ایمیل info@eurasia-expo. com تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز