خبرگزاری کار ایران

میراث فرهنگی با دیوان عدالت اداری برای فرآیند ثبت آثار ملی توافق کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۸۱۶

معاون میراث‌فرهنگی کشور در جلسه مجازی با معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها از انجام توافق با دیوان عدالت اداری برای فرآیند ثبت آثار ملی خبر داد.

به ‌گزارش ایلنا،‌ جلسه مجازی محمدحسن طالبیان (معاون میراث‌فرهنگی کشور) با معاونان میراث ‌فرهنگی استان‌ها و مسئولان ثبت آثار ادارات‌ کل استانی با حضور مدیرکل ثبت آثار و کارشناسان ستادی حوزه ثبت آثار با محوریت تشریح آخرین دستورالعمل‌های اجرایی ثبت آثار تاریخی و فرهنگی غیرمنقول و معیارهای ابلاغی ثبت آثار، روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ در دفتر ثبت آثار برگزار شد. 

در این جلسه مجازی طالبیان به تشریح مذاکرات انجام شده با قضات و معاونان دیوان عدالت اداری پرداخت. 

او در خصوص توافق‌های انجام شده با دیوان عدالت اداری عنوان کرد: از جمله موارد مورد توافق با دیوان عدالت اداری می‌توان به رعایت فرایند تعریف شده در دستورالعمل ابلاغی به شماره ۲۲۰۸۹/۹۸۲۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۷/۹ از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص ثبت آثار ملی اشاره کرد که در اجرای این دستورالعمل، فرایندی برای رسیدگی به اعتراض مالکان به ثبت اثر تعریف شده است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: جایگاه حقوقی و قانونی دیوان عدالت اداری به‌موجب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بسیار محترم است ولی با توجه به توافق‌های انجام شده امیدواریم با توجه به شأن ملی و اهمیت تاریخی آثار ثبت شده، در آینده شاهد خروج از ثبت آثار ملی نباشیم.

در ادامه این جلسه مصطفی پورعلی (مدیر کل دفتر ثبت آثار )به تشریح معیارهای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار ملی پرداخت و بر اهمیت تبیین این معیارها در پرونده‌های ثبتی و احکام ثبت حسب توافق‌های انجام شده با دیوان عدالت اداری تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز