خبرگزاری کار ایران

امپراتوری ساسانی تورج دریایی در چاپ سوم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۷۷

کتاب «امپراتوری ساسانی» تورج دریایی به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «امپراتوری ساسانی» نوشته تورج دریایی که توسط نشر فرزان روز منتشر شده، با ترجمه خشایار بهاری به چاپ سوم رسید.

تورج دریایی استاد کرسی هاوارد سی.باسکرویل در تاریخ ایران و جهان ایرانی و مدیر مرکز دکتر ساموئل ام.جردن برای مطالعات و فرهنگ ایرانی در دانشگاه کالیفرنیاست. وی در زمینه تاریخ باستان و اوایل قرون وسطی ایران به پژوهش پرداخته و همچنین سردبیر نشریه بین‌المللی مطالعات ایران باستان است.

«گن گرث ویت» استاد تاریخ درباره این اثر نوشته:

«تورج دریایی با نگارش نخستین اثر تک جلدی درباره مقطعی مهم از تاریخ، نه فقط برای تاریخ ایران که برای تاریخ روم و اوایل دوره اسلامی، «نسلی جدید» از پژوهشگری دوره ساسانی را خلق کرده است. تبحر نگارنده چشمگیر است و بر طیفی گسترده از منابع، با شفافیتی مثال‌زدنی مسلط است.»

«ریچارد نلسون» استاد بازنشسته مطالعات ایران دانشگاه هاروارد نیز درباره این کتاب چنین می‌گوید:

«کتاب تورج دریایی درباره ایران دوره ساسانی، به مراتب بیش از نوشته‌جات پیشین در این زمینه، به جزئیات پرداخته و در بردارنده انبوهی از داده‌ها و منابع است. این اثر، یک شاهکار پژوهشی و کلام آخر درباره تمامی جنبه‌های تاریخ ایران ساسانی شمرده می‌شود؛ از تاریخ سیاسی گرفته تا مذهب، جامعه و بازرگانی.»

این کتاب در ۳۲۰ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز