خبرگزاری کار ایران

طراحان و عناصر اصلی صوراسرافیل معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۸۰۴

حسین حسینی، شهاب شریفی، محمدعلی اسدی‌راد به تیم اجرایی نمایش صوراسرافیل پیوستند.

به گزارش ایلنا، بهنام زینعلی که این روزها مشغول تولید نمایش صوراسرافیل است هم‌سو با تمرینات تیم بازیگران، تیم طراحان اصلی نمایش جدید خود را نیز تکمیل می‌کند.

از همین رو حسین حسینی (تهیه‌کننده موسیقی، آهنگساز و مهندس صدا) که بیشتر با عنوان حسین اریال شناخته شده است، به‌عنوان طراح و مهندس صدا در نمایش صوراسرافیل، ساخت جلوه‌های ویژه صوتی پروژه و آهنگسازی برخی صحنه‌های کلیدی نمایش را آغاز کرد.

همچنین شهاب شریفی (تهیه‌کننده و طراح صحنه و لباس تئاتر و سینما) وظیفه طراحی صحنه و لباس نمایش تازه زینعلی را عهده‌دار است. شریفی از هنرمندان نام آشنای این حوزه است و در حال حاضر نیز دو اثر را همزمان در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه دارد.

اما این نمایش در شاخه مدیریت فضای سوشال مدیا، طراحی تیزرها و تولیدات تصویری خود نیز از یک تیم کامل بهره گرفته است که وظیفه کارگردانی و سرپرستی بخش عکاسی، تیزرسازی، طراحی‌های بصری و... آن بر عهده محمدعلی اسدی‌‌راد رییس فعلی انجمن عکاسان انجمن هنرهای نمایشی استان تهران است. محمدعلی اسدی راد که جزو هنرمندان گزیده‌کار حوزه عکاسی است پیش از این دبیر بخش عکاسی جشنواره‌های استانی تئاتر تهران بوده و به‌عنوان داور در بخش‌های مختلف حوزه عکاسی تئاتر نیز حضور داشته است و در جدیدترین فعالیت خود به‌عنوان سرپرست تیم سوشال مدیا، عکاسی و فیلمبرداری پروژه صوراسرافیل مشغول است.

بهنام زینعلی کارگردان نمایش صوراسرافیل همچنین خبر از همکاری خود با علیرضا ترامشلو و آکادمی اوینار هنر (کارنامه سینما) داد که این همکاری درخصوص تامین هنرمندان بخش‌هایی از نمایش است که در فضای ماورایی و انتزاعی رخ می‌دهد و تصاویری کابوس وار را به نمایش میگذارد. در این صحنه‌ها بیش از سی بازیگر حضور دارد که از هنرمندان و هنرجویان آکادمی اوینار هنر (کارنامه سینما) هستند.

زینعلی در همین راستا باتوجه به حجم پروداکشن نمایش صوراسرافیل عنوان کرد: فضای نمایش صوراسرافیل که به‌واسطه شیوه اجرایی جدیدی که به آن پرداختیم به یک اثر سورئال نزدیک شده است، نیازمند فضاسازی‌های انتزاعی و وهم‌انگیز زیادی است‌. جهانی که در آن عواقب و تاثیرات جنگ و بمب باران، زندگی مردم را دچار چالش‌هایی می‌کند که آدم‌ها مجبور می‌شوند ذات انسانی خود را گاهی فراموش کنند و یک آدم جدید از خود بسازند.

او با بیان اینکه «خلق صحنه‌هایی بعضا با درون مایه وحشت برای تماشاگر نیازمند هنرمندانی بود که بطور دقیق، پلن‌های ذهنی ما و آنچه در دل نمایشنامه هست را به بهترین شکل طراحی و اجرا کنند.» ادامه داد: طراحی و ساخت صداهای انفجار، طراحی فضاهای جنگ و جلوه‌های ویژه صوتی و تصویری صحنه‌های انتزاعی، کابوس‌ها و بمباران‌های صوراسرافیل بخش بسیار مهمی در نمایش است که با حضور موثر حسین حسینی (حسین اریال)، شهاب شریفی و علیرضا ترامشلو و تیم آنها، در اجرای ایده‌های ذهنی خودم دچار تردید نیستم.

باتوجه به این فضاسازی‌ها، احتمال آن می‌رود تا تماشای این اثر به‌واسطه استفاده از تکنیک‌های صوتی و طراحی صحنه خاص، برای برخی از تماشاگران پیشنهاد نشود.

نمایش صوراسرافیل یکی از بهترین نوشته‌های سیاوش پاکراه است که تمرین‌های آن در یک پروسه طولانی مدت از اواخر آذرماه سال گذشته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است و تا تیرماه ۱۴۰۰ نیز در خانه هنر آپامه ادامه خواهد داشت.

المیرا کچیان، عادل دولتشاهی، مجید خلیلی، زهره محمودی و نگین راک و فربد احمدی (پدیده خردسال نمایش صوراسرافیل)، تیم بازیگران اصلی این اثر را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز