خبرگزاری کار ایران

مرمت پل ‌تاریخی کرج در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۰۲

مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با اشاره به مساعد‌ شدن شرایط‌ جو‌ی، گفت: «پروژه مرمت و باز‌ساز‌‌ی پل‌ تاریخی کرج از هفته آینده وارد فاز عملیاتی خواهد شد.»

به ‌گزارش ایلنا، فریدون محمدی (مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز ) گفت: پروژه مرمت و باز‌ساز‌‌ی پل‌ تاریخی کرج از هفته آینده وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

او با اعلام این خبر، بیان کرد: پل تاریخی کرج در اواسط آذرماه سال گذشته بر اثر بارندگی‌های فصلی دچار ریزش شد، به‌محض اطلاع در اولین لحظات وقوع حادثه به‌همراه تیمی متشکل از سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی و کارشناسان مربوطه در محل حاضر شدم و دستورات لازم برای حفاظت اولیه صادر شد.

محمدی در ادامه اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و در فاصله اندکی جلسه اضطراری با حضور کارشناسان وزارت‌خانه در محل این اداره‌کل با هدف بررسی وضع موجود و ارائه طرح حفاظت اولیه برگزار و نقشه‌برداری از پل، محوطه و فضای پیرامون برای طراحی سازه نگهبان انجام شد. همچنین با انجام مکاتبات لازم با نهادهای مربوطه و طی جلسه‌ای که در محل فرمانداری کرج با حضور فرماندار و رؤسای سایر دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد مقرر شد تا شهرداری مبلغ پنج‌میلیارد ریال برای مرمت اولیه اختصاص دهد اما بعد از گذشت چهار ماه و بهرغم مساعدت شهردار کرج در روزهای پایانی سال هنوز بودجه موردنظر اختصاص نیافته است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: مسدود کردن ورودی‌های شرقی و غربی پل، طراحی و اجرای پوشش حفاظتی روی عرشه پل به‌منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه‌های زیرین از دیگر اقدامات انجام شده بود.

او با اشاره به اهمیت موضوع و رفع موانع موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گفت: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه استاندار در روزهای اولیه و در زیر بارش شدید باران از مراحل کار بازدید به عمل آورده و ضمن بیان راهکارهای لازم با اختصاص و ابلاغ مبلغ ۵میلیارد ریال اعتبار برای آغاز مرمت اضطراری موافقت کردند که این بودجه به‌طور کامل به حساب اداره‌کل استان واریز شده است.

محمدی در ادامه افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد شورای فنی در استان و وزارت‌خانه، تیم مجرب کارشناسان حفاظت و مرمت علاوه‌بر بازدید میدانی با مطالعه و بررسی اقدامات مرمتی و حفاظتی انجام شده از سال‌های قبل تاکنون، گزارش کاملی از آسیب‌شناسی پل و میزان خسارت وارده تهیه کرده و سرانجام طرح مرمت بنا با حضور پیمانکاران برجسته کشوری در محل پل تاریخی کرج و ارائه راهکارهای پیشگیرانه نهایی شد.

او ادامه داد: براین اساس و با توجه به شرایط جوی، برودت هوا و نتایج حاصل از نظرات کارشناسان و بررسی‌های انجام شده امکان آغاز مرمت تکمیلی وجود نداشته و به‌منظور جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال و وقوع حادثه مشابه نیاز به مساعد شدن شرایط آب‌وهوایی برای شروع عملیات مرمت بود که این پروژه به‌زودی و با تخصیص بخشی از اعتبار کامل مورد نیاز برای مرمت پل که به‌صورت امانی از وزارت‌خانه متبوع دریافت شده از هفته آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز