خبرگزاری کار ایران

فهرست‌نویسی ۱۶۰ هزار منبع کتابی و غیر کتابی کتابخانه ملی در سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۹۹۲

مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از فهرست‌نویسی ۱۶۰ هزار کتاب چاپی (پیش و پس از انتشار)، منابع غیرکتابی و کتب چاپ سنگی به همراه بیش از ۷۳ هزار مستندسازی در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، طاهره یعقوب پور نرگسی در تشریح گزارشی از فعالیت‌های اداره‌کل پردازش و سازماندهی این سازمان در یک‌سال اخیر عنوان کرد: پروردگار را شاکریم که به ما توفیق خدمت به هم‌میهنانمان در یکی از سخت‌ترین شرایط جهان و کشور داده است.

وی ادامه داد: در یک‌سال اخیر علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در کشور، مبتلا شدن ۱۳ نفر از همکاران اداره‌کل پردازش و سازماندهی به بیماری کرونا و متأسفانه داغدارشدن سه نفر از همکاران این اداره‌کل به خاطر از دست دادن عزیزان درجه یک آنها؛ تلاش شد فعالیت‌های این اداره‌کل مانند گذشته ادامه داشته باشد و عدم حضور موقت همکاران موجب انباشت کار و تأخیر در انجام کارها به ویژه صدور فیپا نشود.

یعقوب‌پور تصریح کرد: همچنین علی‌رغم تعطیلی سازمان در دو مقطع دوهفته‌ای در اسفند ماه ۱۳۹۸ و آذر ماه ۱۳۹۹، این اداره‌کل تعطیل نبود و فعالیت‌های همکاران در قالب دورکاری با قوت تمام ادامه داشت.

مدیرکل پردازش و سازماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: نتیجه این تلاش‌ و همراهی‌ها ارائه خدمات در طول یک‌سال اخیر (اول اسفند سال ۹۸ الی اول اسفند سال ۹۹) به شرح ذیل است:

فهرست‌نویسی ۱۶۰ هزار منبع کتابی و غیر کتابی کتابخانه ملی در سال ۹۹

وی تصریح کرد: به فعالیت‌های فوق می‌توان مواردی همچون پاسخگویی تلفنی در واحد فیپا در تمام روزهای اداری، شرکت مسئولان در جلسات حضوری و مجازی داخل و خارج از سازمان و شرکت در جلسات تخصصی و عمومی مجازی مرکز ISSN اضافه کرد.

یعقوب‌پورافزود: همچنین درخصوص فهرست‌نویسی بنیادی، همکاران این اداره‌کل با تهیه عکس و اسکن از منابع، و به صورت دورکاری اقدام به فهرست‌نویسی آنها کرده و کنترل نهایی صحت اطلاعات رکوردها در زمان حضور همکاران در سازمان انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین افزایش بی‌سابقه کاربران اینترنت در کشور بر سرعت اینترنت همکاران دورکار نیز تأثیر منفی گذاشت بنابراین همکاران برای انجام به موقع کارها در  خارج از ساعات اداری نیز فعالیت داشتند.

یعقوب‌پورتصریح کرد: تمام مسئولان و تعدادی از کارشناسان اداره‌ کل پردازش و سازماندهی از مرخصی دورکاری کرونایی استفاده نکردند و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واسطه نیاز سازمانی در اداره کل  حضور یافته و انجام وظیفه کردند.

وی خاطرنشان کرد: تعهد و تعلق سازمانی و التزام عملی به این تعهد و تعلق و خدمت به کشور و ایجاد انگیزه برای ناشران و کتابخانه‌ها با خدمات‌رسانی به آنان و در نهایت ارائه خدمات فرهنگی به کشور و کمک به اقتصاد نشر با توجه به شرایط ویژه ای که کشور دارد، انگیزه‌هایی بود که همکاران را چنین سرزنده و مشتاق نگه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز