خبرگزاری کار ایران

«جیران»سریالی بر پایه حوادث واقعی تاریخ ایران است/ فیلمنامه پس از بررسی‌های کامل فنی و حقوقی،‌ پروانه ساخت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۸۲۹

تیم حقوقی سریال جیران در پی ایجاد برخی شبهات پیرامون فیلمنامه این سریال با سریال تاریخی دیگری که در نمایش خانگی در حال تولید است توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، تیم حقوقی سریال جیران در پی ایجاد برخی شبهات پیرامون فیلمنامه این سریال با سریال تاریخی دیگری که در نمایش خانگی در حال تولید است توضیحاتی را ارائه کرد.

پیرو انتشار اطلاعاتی نادرست در فضای مجازی در خصوص سریال جیران، نکات ذیل به اطلاع هموطنان عزیز می‌رسد:

اول. موضوع شباهت فیلمنامه سریال تاریخی جیران با سریالی دیگر، موضوعی ناصحیح است. اگر چه این دو سریال هر دو به برهه‌ای از زندگی و زمانه ناصرالدین شاه می‌پردازند اما سریال جیران مربوط به شاه جوان است و سریال دیگر مربوط به دوران کهنسالی او. ضمن آن که نویسندگان سریال جیران تاکید داشته‌اند که هیچ‌گونه دخل و تصرفی در وقایع و حوادث مربوط به شخصیت‌های واقعی صورت نگیرد تا سریال از حیث شواهد و استنادات تاریخی قابل دفاع باشد.

دوم. موضوع بررسی شباهت‌های دو فیلمنامه در یک نهاد صنفی، صرفاْ از باب حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات در محیطی غیرقضایی بوده است. چنان‌که کارشناس محترم پرونده نیز پس از مطالعه فیلمنامه دو سریال، به صورت کتبی و صریح عنوان داشته‌اند که هیچگونه شباهتی در آن‌ها وجود ندارد. معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از بررسی دو فیلمنامه و مطالعه نظریه کارشناسی دال برعدم شباهت، اقدام به صدور پروانه ساخت سریال جیران نموده است.

سوم. گروه تولید جیران، به جهت صیانت از اعتبار حرفه‌ای دست‌اندرکاران این سریال، از این پس انتشار اطلاعات و ادعاهای دروغین را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌نماید.

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه در مرحله تصویربرداری قرار دارد و به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز