خبرگزاری کار ایران

درام‌های تلفنی هنرمندان پیشکسوت در دوره کرونا/ قدر سرمایه‌های معنوی تئاتر را بدانیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۱۰۵

سوسن مقصودلو گفت: هنرمندان پیشکسوتی هستند که سرمایه‌های تئاترند و اغلب در شرایط کرونا ناچار به خانه‌نشینی هستند. در ضمن جوانان به بهره‌گیری از هنر آنها احتیاج دارند. برای همین یکی از مجموعه داستان‌هایم یعنی درام‌های تلفنی را تبدیل به اثری نمایشی در فضای مجازی کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سوسن مقصودلو» نویسنده، بازیگر و گوینده پرسابقه تئاتر که قرار است به زودی همراه با جواد انصافی با «خانه آبنباتی» به شبکه پویا برود، گفت: در مورد برنامه‌های تلویزیونی کودک در لینک سال کرونایی اطلاع چندانی ندارم چون بعد از سال‌ها که از تاسیس شبکه پویا می‌گذرد به تازگی برای بازی در «خانه آبنباتی» دعوت شدم. برنامه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سمیه عبدالله‌زاده که در ایام نوروز در شبکه پویا پخش می‌شود.

مقصودلو همچنین درباره وضعیت تئاتر در این یک سال، گفت: همان‌طور که می‌دانید وضعیت بسیار اسفناک بود؛ هنرمندان تئاتر اغلب بی‌کار و بدون حمایت‌های لازم، دوران سختی را گذراندند. خود من در دو کار، یکی بزرگسال به عنوان بازیگر و در دیگری که برای کودک بود به‌ عنوان بازیگر و نویسنده و کارگردان شرکت داشتم که هر دو موکول به آینده شد.

او با اشاره به اینکه راه‌حلی که من پیدا کردم تولید  پادکست قصه‌گویی «قصه‌های سوسن» در خانه بود، یادآور شد: اخیرا هم فکر جدیدی به سرم زد؛ هنرمندان پیشکسوتی هستند که سرمایه‌های تئاترند و اغلب در شرایط کرونا ناچار به خانه‌نشینی هستند. در ضمن جوانان به بهره‌گیری از هنر آنها احتیاج دارند. برای همین یکی از مجموعه داستان‌هایم را تبدیل به اثری نمایشی در فضای مجازی کردم.

این نویسنده تئاتر تشریح کرد: مجموعه‌ای داستانی داشتم به نام «درام‌های تلفنی» که شامل ۴۶ قصه است و محور آنها، مکالمه میان دو نفر. که هر بار این دو نفر عوض می‌شوند: دو زن که یکی از آنها فروشنده مترو است، یا یک مادر و دختر، دو مرد که همکارند یا دو بازیگر و...

مقصودلو ادامه داد: فکر کردم هنرمندان می‌توانند در خانه با گوشی موبایل دیالوگ‌های خود را ضبط کنند و این دیالوگ‌ها میکس شده به شکل یک کار کوتاه نمایشی در فضای مجازی عرضه شود.

او با بیان اینکه «خوشبختانه هنرمندان صاحب نام و ارزشمندی بی هیچ چشم‌داشتی، صرفا از روی تعهد و عشقی که به عالم هنر دارند از سراسر دنیا با من همراه شدند.» گفت: گران‌قدرانی مثل ثریا قاسمی، رضا بابک، فریده سپاه‌منصور، هوشنگ توکلی، گلچهره سجادیه، داریوش مودبیان، اکبر رحمتی، سوسن فرخ‌نیا، اصغر همت، فریبا شاهین مقدم، رضا فیاضی، علیرضا مجلل، طیبه ابراهیم، نوشین حسن‌زاده، مانلی حسین‌زاده، سعیده فرضی، رویا فلاحی، نازنین مهیمنی، رامتین مقدادی، مریم ناظری، مریم توکلی، مسعود خواجه‌وند، سروش طاهری، مینووش رحیمیان و دوستان دیگری که به تدریج به ما اضافه می‌شوند.

مقصودلو در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من، شان هنر به‌خصوص هنر تئاتر به سرمایه‌های معنوی آن متکی است و باید قدر این سرمایه‌ها را دانست. در ضمن از مدرسه کانسپت که امکانات فنی را در اختیار ما گذاشت بسیار سپاسگزارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز