خبرگزاری کار ایران

عباس خوشدل درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۲۷

عباس خوشدل آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر و نوازنده امروز ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ بر اثر سکته قلبی در ۸۹ سالگی درگذشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی خانه موسیقی، عباس خوشدل آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر و نوازنده ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ بر اثر سکته قلبی در ۸۹ سالگی درگذشت.

عباس خوشدل متولد اول مهر ۱۳۱۰و فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی در رشته فلوت بود. او ردیف موسیقی سنتی با ابراهیم بوذری، ساز شناسی را نزد استاد رادمرد، تلفیق شعر و موسیقی را با دکتر نیرسین و هارمونی و آهنگسازی را نزد دکتر مسعودیه گذراند. وی در سال ۱۳۳۷ به عنوان نوازنده و سولیست فلوت با ارکستر صبا به رهبری استاد دهلوی و با ارکسترهای استاد پورتراب، رادمرد، حق کردار و با ارکسترهای کوچک استاد پایور و گروه تک نوازان استاد تهرانی همکاری داشت.

سرپرستی برنامه‌های هنری موسیقی برنامه‌های رادیو و تلویزیون، تالار رودکی، مشاور ارکستر سمفونیک تهران، مشاور و کارشناس انجمن اشاعه و اعتلای موسیقی، جمع آوری و ضبط موسیقی سنتی (ساز، آواز) اساتید دوامی، بوذری، کریمی، روح‌انگیز، ادیب خوانساری، چاپ ردیف آوازی استاد کریمی با آوانویسی دکتر مسعودیه (به صورت کتاب و نوار) آهنگسازی ۵ آلبوم نیلوفرانه ۱و۲، شبان عاشق، صدایم کن و راز شب از فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌رود. او همچنین دارای گواهینامه درجه یک هنری و برنده جایزه بهترین آهنگسازی بیست و چهارمین جشنواره فجر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز