خبرگزاری کار ایران

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران استاندارد مدیریت مدارک الکترونیکی را تدوین کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۲۲۱

رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تدوین استاندارد «مدیریت مدرک - اطلاعات ذخیره‌شدۀ الکترونیکی برای اعتمادپذیری و اطمینان‌پذیری» خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا عزیزی در توضیح تدوین این استاندارد گفت: در سال‌های اخیر و با رشد روزافزون گرایش سازمان‌ها و نهادهای مختلف به تولید یا تبدیل اسناد الکترونیکی، موضوع ذخیره‌سازیِ سوابق و اطلاعات الکترونیکی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا، سازمان جهانی استاندارد (ایزو)، به‌طور پیوسته اقدام به تدوین و انتشار استانداردهای جدید در حوزه ذخیره‌سازی اسناد و مدارک کرده است. در این میان، با توجه به سرعت تغییر فناوری، محتوای استانداردهای مرتبط با این حوزه نیاز به تغییر و به‌روزرسانی مداوم دارند. به‌همین‌دلیل استانداردهای چاﭖ‌شده به‌طور دوره‌ای مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌گیرند تا با محتوای جدید در این حوزه مطابقت داشته باشند.
عزیزی تصریح کرد: استاندارد بین‌المللی ISO/TR 15801 با عنوان فارسی «مدیریت مدرک- اطلاعات ذخیره‌شدۀ الکترونیکی- توصیه‌هایی برای اعتمادپذیری و اطمینان‌پذیری»، یکی از این استانداردها است که پیش از این در سال 1393 با همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بومی‌سازی و منتشر شده بود.
وی عنوان کرد: نسخه جدید منبع این استاندارد در سال 2017 در سازمان جهانی استاندارد مورد بازنگری قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات لازم، منتشر شد. بنابراین لازم بود که نسخه بومی‌سازی‌شده این استاندارد نیز مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
عزیزی خاطرنشان کرد: به‌همین‌منظور، پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در راستای انجام وظایف خود، اقدام به تجدیدنظر این استاندارد کرد. متن این استاندارد پس از بررسی و اعمال اصلاحات مورد نظر برای بررسی و تأیید نهایی برای سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز