خبرگزاری کار ایران

اکران بیش از ۷۰ فیلم‌تئاتر از سوی کانون پرورش فکری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۹۰

بیش از ۷۰ فیلم‌تئاتر در قالب طرح «نمایش‌نما» از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۹ اکران شد.

به گزارش ایلنا، با توجه به شیوع ویروس کرونا، طرح نمایش‌نما از مرداد ۱۳۹۹ با اکران بیش از ۳۴ عنوان فیلم‌تئاتر آغاز شد و هر روز یک فیلم از آثار ۵۰ سال تئاتر کودک و نوجوان در گیشه فروش نمایش‌های مجازی منتشر شد.

این فیلم‌ها در پایگاه مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir با یک ‌سوم قیمت بلیت برای عموم مخاطبان و با ۴۰ درصد تخفیف برای مدارس و آموزشگاه‌ها قرار گرفت.

با توجه به استقبال مخاطبان، این طرح در گامِ دوم خود به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر از ماه بهمن با ۶ فیلم‌تئاتر دیگر، اکران خود را در روزهای چهارشنبه ادامه داد.

طرح نمایش‌نما در گامِ سوم نیز به مناسبت نوروز ۱۴۰۰، از ۲۹ اسفند با ۷ فیلم‌تئاتر میهمان خانه‌های کودکان و نوجوانان خواهد شد.

بر اسای این خبر، طرح «نمایش‌نما» با ۲۵ اکران در مناسبت‌های ملی و مذهبی، فرصت بهره‌مندی از اکران رایگان را برای مخاطبان فراهم کرد و در این میان می‌توان اکران ۷ فیلم‌تئاتر و ۷ فیلم نقالی در هفته ملی کودک را نام برد.

فیلم‌تئاتر «ن مثل نظم» به مناسبت روز دانش‌آموز، «شبان یلدا» به مناسبت شب یلدا، «ابریشم» و «کوکوی گردن دراز» به مناسبت روز جهانی معلولان و «طفل و تیر و تشنگی» به مناسبت اربعین حسینی اکران رایگان شدند.

نقالی «روایت‌های عاشورایی» شامل ۳ نقل و ۳ پندنامه عنوان ویژه‌برنامه سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) بود که از سوی محمدرضا معجونی در دهه نخست محرم، در پایگاه کانون و دیگر فضاهای مجازی به صورت رایگان در اختیار عاشقان اهل بیت قرار گرفت.

بر اساس این خبر، از دیگر برنامه‌های این مرکز حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بود. از جمله چهار نمایش از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری با عنوان‌های «دنیای خیال‌انگیز من»، «گورخر سیاه»، «هدیه کوچولو» و «حیاط خانه ما» به بخش مرور هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک راه یافتند.

همچنین نمایش «ژنرال‌ها» و «آرزوی یک موش کور» به هفدهمین جشنواره سراسری مقاومت راه پیدا کردند.

سفارش نگارش نمایش‌نامه به نویسندگان مطرح حوزه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان همچون عباس جهانگیریان، محمد عاقبتی، نسرین خنجری و... برای انتشار و تولید آثار باکیفیت نمایش‌نامه کودک و نوجوان از دیگر فعالیت‌های این مرکز در سال ۹۹ بود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دو سالن تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان با ۵۰ سال سابقه تاکنون بیش از ۲۵۰ نمایش را از هنرمندان برجسته تئاتر کودک و نوجوان به صحنه برده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز