خبرگزاری کار ایران

خانه صنایع دستی شهرآموخت افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۶۸

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین افتتاح خانه صنایع دستی شهرآموخت و چهارمین نشست کارشناسان واحدهای آموزشی عنوان کرد: موسسه آموزش شهر محور تحول سازمان فرهنگی هنری است و این ظرفیت را دارد که جوابگوی نیاز آموزشی جامعه باشد.

 به گزارش ایلنا، آیین افتتاح خانه صنایع دستی شهرآموخت به همراه چهارمین نشست کارشناسان واحدهای آموزشی با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام میثم امرودی (رییس )و سید علیرضا فاطمیان‌پور (معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری)، سید نوید برکچیان م(دیرعامل موسسه آموزش شهر) و جمعی از کارشناسان آموزش سازمان فرهنگی هنری حضور داشتند. 

سید نوید برکچیان مدیرعامل موسسه آموزش شهر نخستین سخنران این نشست بود که عنوان کرد: سال ۹۹ سال عجیب و سختی بود و به ما فهماند که ناگزیریم خیلی سریع تغییر کنیم و در همه سطوح از جمله آموزش، به فکر تجدید نظر باشیم. اوایل شیوع کرونا هنوز سردرگم بودیم و آمادگی ایجاد تغییرات ساختاری در آموزش را نداشتیم، اما کم‌کم متوجه شدیم باید شرایط را بپذیریم و این برای مرکزی که ویژگی اصلی‌اش هم‌مکانی با شهروندان بود، کار سختی محسوب می‌شد. چرا که کرونا باعث شد تجمع افراد در مراکز و فرهنگ‌سراها غیرممکن شود. 

وی ادامه داد: مشکل دیگر این بود که بیشتر دوره‌های آموزشی، مهارتی بود و لازمه‌اش کنار هم قرار گرفتن مربی و هنرجو بود. به یاری خدا و با کمک همکاران، سامانه شهرآموخت در تیرماه آغاز به کار کرد و با رفع ایرادها در پاییز قوت گرفت. تا جایی که می‌توان گفت تا کنون بیش از ۱۰ هزار ثبت نام در سامانه شهرآموخت داشته‌ایم. کار شگفت و سختی انجام شده و در آینده کار سخت‌تری را پیش رو داریم. 

برکچیان با بیان اینکه امروز فروشگاه اینترنتی شهرآموخت افتتاح می‌شود، افزود: این فروشگاه یک خرده‌فروشی در حوزه آموزش به حساب می‌آید. هنرجوها می‌توانند از این فروشگاه لوازم جانبی برای شرکت در دوره‌های آموزشی را تهیه کنند، از کتاب گرفته تا لوازمی که برای دوره‌های مهارتی و عملی مورد نیاز هنرجو است. 

وی همچنین از افتتاح خانه صنایع دستی شهرآموخت خبر داد و گفت: این مجموعه در ۱۵ رشته هنری در زمینه صنایع دستی هنرجو می‌پذیرد و مراکز سازمان فرهنگی هنری از بعد از تعطیلات نوروز این دوره‌ها را آغاز می‌کنند. شهروندان پس از گذراندن این دوره‌ها گواهینامه مشترک از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران دریافت می‌کنند. 

مدیرعامل موسسه آموزش شهر تصریح کرد: به جز دوره‌های آنلاین، آموزش‌های مجازی به صورت VOD نیز یکی دیگر از فعالیت‌های امسال بود که در این روش نیازی به آموزش به صورت زنده نیست و هنرجو می‌تواند فایل ویدئویی دوره آموزشی مد نظرش را دریافت کند و هر چند بار که لازم بود، از آن بهره ببرد. تا کنون ۹ دوره آموزشی تولید شده و در ادامه دوره‌های دیگری هم تولید خواهد شد. یکی از اهداف آینده این روش، ارائه آموزش‌های اصیل فرهنگی و هنری به ایرانیان خارج از کشور است. 

وی در پایان گفت: از همه شما همکاران واحدهای آموزش سازمان فرهنگی هنری سپاسگزارم و امیدوارم در سال آینده عملکرد قابل قبولی داشته باشیم و بتوانیم انتظارات مخاطبان را برآورده کنیم. 

سازمان فرهنگی هنری امروز در سه حوزه جهادی، مجازی و میدانی فعالیت می‌کند

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری نیز با تبریک به مناسبت حلول ماه شعبان عنوان کرد: امسال تمام دنیا تجربه بی‌سابقه‌ای را از سر گذراند و همه جهان وارد فضایی شدند که شئون مختلف زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود و با همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، سازمان فرهنگی هنری به عنوان یکی از دستگاه‌های فرهنگی کشور آسیبی جدی از شیوع کرونا دید و اگر تلاش بی‌وقفه شما نبود، شاهد تعطیلی آن بودیم. 

وی اضافه کرد: واحد آموزش سازمان فرهنگی هنری مهم‌ترین رکن آن است و بخشی است که سازمان را با آن می‌شناسند. سازمانی که در فضای حقیقی فعالیت می‌کرد، امروز دچار تغییرات اساسی شده و در سه حوزه جهادی، مجازی و میدانی به کار خود ادامه می‌دهد. دو حوزه جهادی و مجازی کاملاً جدید است و بخش آموزش هم نیاز به تغییر رویه‌ها، تطبیق با فضای جدید و تقویت زیرساخت‌های فنی داشت. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با برشمردن نقاط قوت آموزش در فضای مجازی بیان کرد: آن دلچسبی و لذتی که در آموزش چهره به چهره وجود دارد، با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما فضای مجازی هم مزایایی دارد که پیدا کردن آسان‌تر استاد و برقراری ارتباط بهتر بین مربی و هنرجو بدون توجه به محدودیت‌های جغرافیایی تعدادی از این مزایاست. به عنوان مثال یک نفر در شیراز می‌تواند در دوره‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شرکت کند و از تهران مدرک بگیرد. 

موسسه آموزش شهر محور تحول سازمان فرهنگی هنری است

حجت‌الاسلام امرودی تصریح کرد: ۸ میلیون ایرانی در خارج از کشور داریم که ظرفیت قابل توجهی برای فعالیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری هستند. این بازار هم منفعت اقتصادی و هم منفعت فرهنگی دارد و امیدواریم به این حوزه توجه شود. موسسه آموزش شهر محور تحول سازمان فرهنگی هنری است و این ظرفیت را دارد که جوابگوی نیاز آموزشی جامعه باشد. این موسسه هیئت‌مدیره بی‌نظیری هم دارد و سه وزیر سابق آموزش و پرورش کشور در آن حضور دارند. 

وی با اشاره به سه اصل ضروری برای موفقیت در عرصه آموزش گفت: اصل اول نیاز است. باید ببینید نیاز چیست؟ اگر چیزی که عرضه می‌کنید متناسب با نیاز جامعه باشد، موفق می‌شوید. توجه به علاقه مردم دومین اصل است. ممکن است چیزی نیاز نباشد، ولی علاقه مردم باشد. در دنیا با تبلیغات این کار را انجام می‌دهند و باید به علاقه‌سازی و تناسب آموزش‌ها با علاقه مردم توجه کنیم. سومین اصل کشش است. هنرآموزی که در یک منطقه برخوردار زندگی می‌کند، با هنرآموزی که در منطقه محروم است، تفاوت دارد. باید متناسب با کشش و توان افراد به آن‌ها خدمات آموزشی ارائه کنید. گاهی مطالبی که ارائه می‌دهیم، متناسب با ظرف نیست و نمی‌تواند اثرگذار باشد. 

بقای سازمان فرهنگی هنری به فضای مجازی وابسته است

رییس سازمان فرهنگی هنری با بیان اینکه فضای مجازی جای کار زیادی دارد، ادامه داد: امروز بقای سازمان فرهنگی هنری به فضای مجازی وابسته است. لازم است که کارکنان آموزش نیز این فضا را بشناسند و به خوبی بر آن مسلط باشند. سازمان فرهنگی هنری در آینده نمی‌تواند تنها با فضای حقیقی حیاتش را حفظ کند. فعالیت جهادی هم حوزه دیگری است که از مأموریت‌های سازمان به حساب می‌آید و ارائه خدمات آموزشی به نیازمندان و مناطق محروم باید در اولویت موسسه آموزش شهر قرار گیرد. 

وی در پایان گفت: مردم ما مردم مظلوم و نجیبی هستند و وظیفه ما فقط آموزش به آن‌ها نیست. باید همراه با آموزش، به تربیت هم توجه شود و ارزش کارمان به این است که آموزش و تربیت با هم عجین باشد. یکی از جاهایی که تربیت انجام می‌گیرد، خانواده است و به همین دلیل باید برای همه اعضای یک خانواده دوره آموزشی متناسب طراحی کنیم، چون خانواده بهترین جایی است که فعالیت آموزشی می‌تواند در آن اثرگذار باشد. 

در ادامه این نشست، مسئولان آموزش سازمان فرهنگی هنری که بیشترین نرخ ماندگاری مخاطب و تبدیل مخاطبان حضوری به مخاطبان مجازی را داشتند، تقدیر شدند. خانم‌ها جهانگردی، میهن یار و پورقربان به عنوان مسئول آموزش مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۴، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند. 

رونمایی از فروشگاه اینترنتی شهرآموخت و رونمایی از خانه صنایع دستی شهرآموخت پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز