خبرگزاری کار ایران

غلامعلی حدادعادل:

ضرورت استفاده مؤثر از فضای مجازی برای آموزش زبان فارسی در جهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۷۹

رئیس بنیاد سعدی در مراسم رونمایی از نرم‌افزار گام اول گفت: آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه روش‌های علمی و استفاده گسترده از فضای مجازی برای آموزش دو راهبرد خوب بنیاد سعدی است.

به گزارش ایلنا، آیین رونمایی از نرم‌افزار چند رسانه‌ای و تعاملی گام اول به صورت مجازی برگزار و از صفحه آپارات بنیاد سعدی و محیط اسکای‌روم پخش شد.

غلامعلی حداد عادل در این برنامه گفت: بسیار خوشبختم چند روز مانده به آغاز سال نو شمسی در ایران و رسیدن به سال ۱۴۰۰، در بنیاد سعدی شاهد پیشرفت بیشتری در کار خودمان هستیم و آن آغاز استفاده از نرم‌افزار دو سویه آموزشی کتاب گام اول و همچنین انتشار جلد سوم کتاب لذت خواندن است.

رئیس بنیاد سعدی ادامه داد: به تدریج بنیاد سعدی ده ساله می‌شود و باید گفت در دو سال ابتدایی‌اش آرام‌آرام فعالیت کرد اما به تدریج با ارائه راهبردهای برای ادامه کار آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان فعالیت خود را بیش از پیش گسترش داد.

وی افزود: بنیاد سعدی از دو راهبرد برای رسیدن به هدف خود که همان گسترش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان است استفاده کرد، یکی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بر پایه روش‌های علمی و دیگری استفاده از امکانات مجازی برای آموزش زبان فارسی در سراسر جهان است.

حدادعادل گفت: ما در اجرای راهبرد اول، چند ده کتاب آموزشی برای آموزش واژگان، نوشتن، خواندن، درک مطلب و دستور زبان، در سطح‌های مختلف و برای کشورهای گوناگون تألیف کردیم و برنامه تألیف ما همچنان ادامه دارد. به موازات آن تلاش کردیم امکانات نرم‌افزاری خود را گسترش دهیم تا زبان فارسی در دسترس علاقه‌مندان به این رشته در سراسر دنیا باشد. نرم‌افزار گام اول هم به فارسی و انگلیسی است اما می‌توانیم بعدها به زبان‌های دیگر تهیه کنیم.

رئیس بنیاد سعدی اضافه کرد: استفاده گسترده از امکانات فضای مجازی در یکسال گذشته به خاطر شیوع کرونا، در تمام دنیا جدی‌تر شد و ما هم موفق شدیم در این شرایط، استفاده از فضای مجازی را بیشتر کنیم که یک نمونه از آن همین نرم‌افزار تعاملی گام اول است که امروز رونمایی آن را ملاحظه می‌کنید.

حداد عادل ضمن قدردانی از تمام کسانی که در تولید این نرم‌افزار نقش داشتند، اظهار امیدواری کرد که هرسال شاهد تولید چندین نرم افزار برای آموزش زبان فارسی در جهان داشته باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز