خبرگزاری کار ایران

تفسیر شش رمان مهم جین آستن در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۰۸

کتاب جین آستن؛ قدم اول شامل نقد و تفسیر شش رمان مهم و مطرح این نویسنده از سوی نشر پژوهش شیرازه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب نقد و بررسی آثار «جین آستن» با عنوان قدمِ اول از سوی نشر پژوهش شیرازه منتشر شد.

رابرت جی درایدن نویسنده کتاب جین آستن؛ قدم اول شامل نقد و تفسیر شش رمان مهم و مطرح این نویسنده یعنی «عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، «منسفیلد پارک»، «اِما»، «نورثنگر ابی» و «ترغیب» است که با ترجمه سودابه پرهیزان روانه بازار کتاب ایران شده.

رمان‌های آستن از جمله آثار کلاسیک ادبیات جهان محسوب می‌شود که به‌طور مداوم در حال انتشار است و منشا و جان‌مایه فیلم‌ها و سریال‌های بی‌شماری هم بوده. با وجود این، از آثارِ او، هنوز درک درستی نشده است.

همه رمان‌های این نویسنده، با شخصیت‌هایی از جوامع روستایی انگلستان سر و کار دارد که به‌ظاهر با جغرافیا و مضمون‌های جنبش‌های اجتماعی بزرگ، جنگ، صنعت، استعمار و امپریالیسم آن روزگار فاصله فراوان دارد. چنین برداشتی اما کاملا نادرست است. کتاب جین آستن، قدم اول، نیت‌های نهفته در پشت پرده آستن را آشکار می‌کند.

او با مطالعه خود درباره پول و قدرت، ازدواجِ سوداگرانه، طبقه اجتماعی و از هم‌گسستگی ساختار جامعه بریتانیایی روزگار خود را به پرسش می‌گیرد و این‌ها جزئی از دغدغه‌های بسیارِ جین آستن هستند.

قدمِ اول جین آستن تلاش دارد فهمی ژرف‌تر و درک بیشتری از ارزشمندی داستان‌ها و شخصیت‌های ماندگار آستن برای علاقه‌مندان ارائه دهد.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز