خبرگزاری کار ایران

تدارک ویژه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۴۹۴

پویش نوروزی «بازینو» با شعار «سال نو، بازی نو» برای نخستین‌بار به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حمایت از بازی‌های موبایلی برتر ایرانی کار خود را از اول فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌کند و کاربران با نصب و انجام این بازی‌ها علاوه بر شرکت در یک فضای رقابتی، شانس دریافت جوایز ویژه‌ای را که برای آن در نظر گرفته شده را نیز خواهند داشت.

به گزارش ایلنا، سیدصادق پژمان (مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) با اشاره به اینکه در این پویش نوروزی ۲۵ بازی پرطرفدار به کاربران معرفی می‌شوند، گفت: در پویش نوروزی «بازینو» که تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، بازی‌های موبایلی منتخب ایرانی به طور گسترده از طریق بستر دیجیتال در معرض انتخاب کاربران در سراسر ایران قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند به سادگی این بازی‌ها را نصب کرده و از طریق تلفن همراه به دو صورت انفرادی و گروهی در ایام تعطیلات نوروز این بازی‌ها را انجام دهند و لذت حضور در یک فضای رقابتی سالم از طریق بازی را تجربه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال ۱۳۹۹ به‌دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا مجبور به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرهیز از سفر و ماندن درخانه جهت قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم. از طرفی تجربه یک سال اخیر نشان داد که استقبال ازانجام بازی در میان مردم بسیار بیشتر از گذشته شده است. آمارها نشان می‌دهد که بازار بازی‌های موبایل در دنیا در دوران شیوع کرونا همزمان با افزایش میزان استفاده مصرف‌کننده‌ها، با رشد بیش از ۷۷ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۰ مواجه شده است. در پژوهش مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) نیز که به بررسی وضعیت شرکت‌های بازی‌سازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا پرداخته شده، تعداد نصب بازی‌ها توسط کاربران در مجموع ۵۹ درصد افزایش یافته است.

از این رو بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام تعطیلات نوروز و از سوی دیگر حمایت از کسب وکار بازی‌سازان ایرانی و رونق تولید داخلی سازوکار اجرای این پویش نوروزی را طراحی کرده است.

او افزود: بازی‌های شرکت‌کننده در این پویش جزء بازی‌های باکیفیت ایرانی هستند و تلاش ما این است که با معرفی این بازی‌ها و بازی‌سازان آن‌ها، انگیزه‌های تولید بازی‌های بیشتر را در آن‌ها تقویت کنیم.

مدیرعامل بنیاد تصریح کرد: در طراحی این پویش از ابزارهای بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شده است تا کسانی‌که کاربر اپلیکیشن‌های موبایلی و رسانه‌های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی‌ها در این بسترهای تعاملی استفاده کنند. همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق این شبکه‌ها با بازی‌های این پویش آشنا می‌شوند و امکان دسترسی و نصب بازی‌ها برایشان فراهم است.

سیدصادق پژمان با اشاره به طراحی سایت پویش بازینو با عنوان «bazino1400. ir» که کار خود را چند روز قبل از شروع پویش آغاز می‌کند، افزود: کاربران از طریق این سایت می‌توانند به بازی‌های این پویش دسترسی داشته باشند و آن‌ها را دانلود کنند.

مدیرعامل بنیاد همچنین گفت: ۲۵ بازی در این پویش شرکت داده شده‌اند و نکته قابل اهمیت درباره این پویش این است که ۸ بازی، بازی‌های جدیدی هستند که در بهمن و اسفند ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند. سایر بازی‌ها جزء بازی‌های پرمخاطب و با نصب بالا هستند و به‌تازگی به‌روزرسانی شده‌اند. هدف ما این است که با این پویش کاربران بیشتری جذب این بازی‌های مناسب ایرانی شوند.

او در خصوص ژانر بازی‌های پویش بازینو نیز گفت: بازی‌هایی با سبک‌های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران اعم از ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده‌اند. از سویی دیگر امکان رقابت آنلاین در برخی از این بازی‌ها نیز وجود دارد و خانواده‌ها در فضایی خانوادگی و در شرایط کرونایی که مجبور به در خانه ماندن هستند، می‌توانند از رقابت آنلاین در این بازی‌ها لذت ببرند و در کنار هم سرگرم شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز