خبرگزاری کار ایران

انتشار موسوعه فقهی ۲۷ جلدی علامه کاشف الغطا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۱۴۴

رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از انتشار موسوعه فقهی ۲۷ جلدی علامه کاشف الغطا در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین اکبر اسدعلیزاده در دیدار دست اندرکاران موسوعه علامه سید محمدحسین کاشف الغطا با آیت الله حسین نوری همدانی اظهار داشت: سال ۹۷ مجموعه کلامی آثار علامه سیدمحمدحسین کاشف الغطا مشتمل بر ۱۴ مجلد رونمایی شد و مجموعه حاضر بخش فقه آثار این عالم است.

وی گفت: با توجه به این که علامه کاشف الغطا آثار زیادی داشتند، آثار ایشان را به سه مجموعه کلامی، فقهی (مشتمل بر ۲۷ مجلد) و تاریخ و تراجم و زندگی نامه ایشان و اجدادشان تقسیم کردیم که سال آینده مجموعه سوم جهت انتشار آماده خواهد شد.

رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مجموعه فقهی علامه کاشف الغطا که خدمت حضورتان است، اکثرشان تاکنون منتشر نشده بود و از طریق ارتباطی که با خانواده این عالم برقرار شده بود، آثار مذکور دریافت شد.

وی افزود: اولین شرح بر عروه را علامه محمدحسین کاشف الغطا نوشتند که در این موسوعه در ۱۰ مجلد ارائه شده و در این مجموعه تمام مباحث طهارت را به اتمام رسانده و بخش عمده صلاه تا بحث قرائت نیز آمده است اما مابقی مباحث را عمر ایشان وفا نکرد و فرصتی جهت تألیف فراهم نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدعلیزاده اظهار داشت: یکی از آثار بسیار مهم ایشان، بحث تحریر المجله است که پنج جز قبلاً چاپ شده بود اما با نسخه‌ای که پیدا کردیم، مجدداً این اثر را اصلاح و آماده کردیم و در این موسوعه منتشر شده است.

وی با بیان این که یکی از آثار فاخری که در موسوعه فقهی علامه کاشف الغطا دیده می‌شود، دائره المعارف است، گفت: این بخش از موسوعه، پرسش و پاسخ و استفتائاتی را شامل می‌شود که از سراسر جهان به وی رسیده بود و دأب این عالم بر آن بود که استفتائات را با استدلال پاسخ می‌داد و پاسخ آن را به صورت استدلالی و همراه با آیه و روایت مطرح می‌کرد که در این مجموعه تمام آن‌ها آورده شده است.

رییس مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: علامه کاشف الغطا بحثی در خصوص اصول داشتند که در گذشته چاپ شده بود اما در این مجموعه، هفت رساله جمع آوری کردیم که دو جلد آن اصول شده است و نظریات خوبی در مباحث اصول ارائه فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان تعلیقه‌ای نیز بر مکاسب و کفایه و عروه دارد و مجموع آن‌ها به صورت موسوعه‌ای آماده گردید و با تلاش محققین عزیز و به حمایت حجج اسلام والمسلمین واعظی «رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و لک‌زایی «رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» منتشر شد تا به جامعه علم و علما خدمتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز