خبرگزاری کار ایران

رمانی درباره موفق‌ترین طراحان مد فرانسه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۹۴

رمان «آخرین کلکسیون» نوشته جین مکین با ترجمه سایه صادقی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمان «آخرین کلکسیون» نوشته جین مکین اثری درباره السا اسکیاپارلی و کوکو شنل، دو چهره مطرح و شناخته شده صنعت مد است که با ترجمه سایه صادقی از سوی نشر چترنگ وارد بازار کتاب شده است.

در بخشی از یادداشت نویسنده در انتهای این کتاب می‌خوانیم:

«هرچه بپوشیم عقاید، ترس‌ها و آرزوهایمان را نشان می‌دهد؛ از شلوار جین آبی معمولی جوانان عاصی تا لباس رسمی زنان که پوشیدنش در دهه هفتاد ضروری بود. زمانی‌که لباس ما را شخص دیگری انتخاب می‌کند، بخشی از هویت‌مان تهدید می‌شود و آزادی‌مان از بین می‌رود.»

پاریس، سال ۱۹۳۸؛ کوکو شنل و السا اسکیاپارلی در جدال بر سر شناساندن خود به عنوان موفق‌ترین و تأثیرگذارترین طراحان مد فرانسه هستند و رقابت آن‌ها به افسانه تبدیل شده است. آن‌ها در هر موقعیتی، چه سیاسی چه طراحی، با یکدیگر مخالفت می‌کنند: طراحی شنل کلاسیک، برازنده و کاربردی است و طراحی اسکایپ جسورانه، تجربی و فراواقعی.

وقتی لی‌لی ساتر، معلم جوان آمریکایی که تازه همسرش را از دست داده، برادرش چارلی را در پاریس ملاقات می‌کند، در برابر اصرار برادرش به خرید لباس مد روز از شنل قرار می‌گیرد؛ اگرچه لی‌‌لی خرید از اسکیاپارلی را ترجیح می‌دهد. دوست زیبا و شناخته شده چارلی هم خیلی زود لباس‌های اسکیاپارلی را می‌پوشد و بیشتر اهالی پاریس در این راه او را دنبال می‌کنند.

این نقل قولی از کوکو شنل: «من قهرمان نیستم؛ اما خودم انتخاب کرد‌ه‌ام که چه کسی باشم و همان هستم. متاسفم اگر دوستم ندارند یا شخص خوشایندی نیستم.» و این یکی نقل قولی از السا اسکیاپارلی است: «خیال‌بافی گلی نیست که در رخوت شکوفا شود. برای شکوفایی آن به جدیت نیاز داریم.»

رمان «آخرین کلکسیون» در ۳۴۳ صفحه و با قیمت ۶۸ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز