خبرگزاری کار ایران

گردش مالی زمستانه کتاب ۱۷ میلیارد تومان بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۸۶

معاون کتاب و فرهنگ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: گردش مالی طرح زمستانه کتاب ۱۷ میلیارد تومان بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه کتاب، برنامه رادیویی تقاطع فرهنگ با موضوع پانزدهمین دوره فروش فصلی طرح های کتاب، در قالب زمستانه کتاب، و حضور آزاده نظربلند معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

نظربلند در این‌ برنامه گفت: نخستین دوره این طرح در پاییز ۹۴ آغاز و کتاب فروشی به وسعت ایران نام گرفت. هدف اولیه این طرح ناظر بر افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی عنوان بود و گردش مالی کتاب فروشی ها و افزایش این گردش مالی در ایام خاصی از سال هدف دیگر این طرح بود.

وی افزود: در شهریور ماه قرار بود به طور قطع نمایشگاه مجازی برپا شود و این ماموریت به خانه کتاب و ادبیات ایران داده شد. ما قصد داشتیم نمایشگاه مجازی موجب تضعیف کتاب فروشی ها نشود و خوشبختانه در کمتر از ۴ ماه توانستیم نمایشگاه مجازی کتاب تهران را برپا کنیم. از اول تا دهم اسفند ماه این نمایشگاه برپا شد.

معاون کتاب و فرهنگ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه، با اعلام اینکه این فروش بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بود، افزود: این فروش برای اولین دوره نمایشگاه خوب بود. طرح های فصلی مخاطبان خاص خود را دارند و عده ای علاقه دارند کتب را در محیط کتابفروشی تورق کنند. امروز شرایطی خاص در کشور است و همانطور که می دانید یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چرخه نشر را باید حمایت کنیم؛ لذا طرح زمستانه کتاب را با هدف حمایت از کتابفروشی ها شروع کردیم.

نظربلند از اعتبار بسیار مناسب برای این طرح خبر داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان، گردش مالی این طرح است و مبلغ فروش ۱۷۰ میلیارد ریال بود که عدد خوبی است. در طرح‌های پیشین حدود ۸۵۰ کتابفروشیِ فعال داشتیم و ثبت نام ۹۳۶ کتابفروشی هم در طرح زمستانه امسال تایید شد.

این طرح موجب به کتابفروشی کشاندن مخاطبان می‌شود. کتابفروشی ها امید دارند خریدشان در یک بازه زمانی بیشتر شود. همچنین باید بگویم کرونا باعث شده مردم به سمت سرگرمی های مختلف از جمله فیلم و کتاب کشیده شوند. آمارهایی داریم که از افزایش خرید کتاب خبر می دهد که شامل طرح های فصلی و نمایشگاه کتاب است.

طرح زمستانه کتاب ۹۹ از نهم تا شانزدهم اسفند در کتابفروشی‌های کشور اجرا شد و کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی با یارانه ۲۵درصدی به فروش رفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز