خبرگزاری کار ایران

«موانع حقوقی حمایت از خبرنگاران در مخاصمات مسلحانه» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۷۱

کتاب «موانع حقوقی حمایت از خبرنگاران در مخاصمات مسلحانه» به قلم فرشاد نوروزپور منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «موانع حقوقی حمایت از خبرنگاران در مخاصمات مسلحانه» نوشته فرشاد نوروزپور در سه فصل اصلی، از منظر حقوق بشردوستانه و رویه عملی به مسائل مربوط به حمایت حقوقی از خبرنگاران و رسانه‌ها در مناطق تحت مخاصمات مسلحانه بین‌المللی و ملی پرداخته است.

در معرفی این کتاب آمده است:

«رسانه‌ها و خبرنگاران آنها از طریق پوشش خبری مخاصمات تاثیر شگرفی بر نظر افکار عمومی و دولتمردان داشته و دارند. همین مسأله موجب حساسیت برخی گروه‌های درگیر نسبت به نقش و عملکرد خبرنگاران در این زمینه شده و نیروهای متخاصم تلاش می‌کنند تا با فشار بر خبرنگاران، مانع پوشش جنایات جنگی خود شوند. بر همین مبناست که تلاش‌های بین‌المللی متعددی در قالب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی برای حمایت از خبرنگاران صورت گرفته است اما حمایت از خبرنگارن بدون حد و مرز نیست. امروزه شاهد مصادیق فراوانی از نقض حقوق خبرنگاران در مناطق تحت مخاصمه هستیم اما باید دید چه نوع فعالیت هایی مشارکت خبرنگار در عملیات خصمانه محسوب شده و در صورت احراز این موضوع، چه عکس‌العملی در قبال آن مجاز است؟»

کتاب «موانع حقوقی حمایت از خبرنگاران در مخاصمات مسلحانه» نوشته فرشاد نوروزپور، فعال حوزه رسانه و ارتباطات و دانشجوی دکتری حقوق بین‌الملل عمومی، در ۱۰۰ صفحه، با بهای ۴۵۰.۰۰۰۰ ریال، توسط انتشارات دانشگاهی «سنجش و دانش» منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز