خبرگزاری کار ایران

اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی لاک‌پشت پرنده

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۵۲۶

نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی لاک‌پشت پرنده ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ به صورت مجازی به کتاب‌های برگزیده اهدا می‌شود.

به گزارش ایلنا، امسال ۱۵ عنوان به فهرست نامزدهای نهایی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرده‌اند که پیش‌تر به مخاطبان معرفی شده‌اند و برگزیدگان از میان آن‌ها انتخاب و در مراسمی مجازی از طریق صفحه اینستاگرام شهرکتاب مرکزی در ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ اعلام می‌شود.

در این مراسم به احمدرضا احمدی و فیروزه گل‌محمدی نیز نشان ویژه لاک‌پشت پرنده اهدا خواهد شد. نشان ویژه لاک‌پشت پرنده به چهره‌های معتبر و پیشکسوت کتاب کودک که فعالیت‌های موثری در زمینه کتاب کودک داشته باشند اهدا می‌شود.

کتاب یاد نیز بخش دیگری از این برنامه است که به یک اثر قدیمی و تاثیرگذار کودک و نوجوان که در دهه‌های قبل منتشر شده اختصاص دارد. در این برنامه به کتاب قصه‌های طوقی که شعرهای آن را محمود مشرف آزاد تهرانی با نام هنری م. آزاد سروده پرداخته خواهد شد. این کتاب را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسانده است.

نامزدهای اولیه‌ی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۸ با امتیاز پنج یا شش لاک‌پشت به فهرست‌های فصلی راه یافته‌اند، انتخاب می‌شوند و در جلسات داوری نامزدهای نهایی مشخص می‌شوند.

در این مراسم فهرست‌های سی‌وپنجم و سی‌وششم لاک‌پشت پرنده از بهترین کتاب‌های منتشر شده در پاییز و زمستان ۹۸ نیز رونمایی خواهد شد.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود.

بر اساس معیارها و اصول لاک‌پشت پرنده کتاب‌های داوران برای دریافت نشان بررسی نمی‌شود.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده در این دوره عبارتند از: حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، رودابه کمالی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی.

طراحی پوستر نهمین مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده بر عهده کیانوش غریب‌پور بوده است.

مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره لاک‌پشت پرنده ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام فروشگاه مرکزی شهرکتاب برگزار و این نشان‌ها به نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز