خبرگزاری کار ایران

افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۵ پروژه گردشگری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۷۱

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۵ پروژه گردشگری استان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۳هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا،  احمد تجری (مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان) از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۵ پروژه گردشگری استان با سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۱۳هزار میلیارد ریال با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد. 

 احمد تجری اعلام این خبر، گفت: از این تعداد پروژه، ۶۳ پروژه شامل هفت پروژه زیرساختی، ۹ پروژه میراث‌فرهنگی، ۴۰ پروژه گردشگری و هفت پروژه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری ۲هزارو و ۵۵۰میلیارد ریال در سفر دو روزه دکتر علی‌اصغر مونسان به استان گلستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی حوزه گردشگری توسط بخش خصوصی استان، اضافه کرد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی دو پروژه شامل هتل و مجتمع تفریحی و گردشگری در سطح استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰هزار و ۴۵۰میلیارد ریال در ۸۴۵۶۵ مترمربع آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: مجموع این ۶۵ پروژه قابل افتتاح و کلنگ‌زنی که ۳۳۳ اتاق و ۶۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان می‌افزاید، زمینه اشتغال ۱۸۳۳ نفر را فراهم خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد: با افتتاح و به‌بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌های جدید، صنعت گردشگری استان بیش از پیش رونق یافته و زمینه حضور گردشگران و مسافران خارجی و داخلی به گلستان در زمان پساکرونا فراهم شود.

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و هیئت همراه به‌منظور افتتاح متمرکز پروژه‌های مرمت، حفظ و احیای حوزه میراث‌فرهنگی سطح کشور با حضور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به‌صورت ویدئو کنفرانسی، به استان گلستان سفر می‌کند. 

دیدار با آیت‌الله نورمفیدی نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر گرگان و بازدید، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ازجمله برنامه‌های سفر وزیر به گلستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز