خبرگزاری کار ایران

پیام سرلشکر باقری به جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۹۲

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نباید از نقش اثرگذار داستان در انتقال مفاهیم ارزشی مانند ایثار، مقاومت و شهادت غافل ماند و آن را نادیده گرفت.

به گزارش ایلنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت تاکید کرد: نباید از نقش اثرگذار داستان در انتقال مفاهیم ارزشی مانند ایثار، مقاومت و شهادت غافل ماند.

متن این پیام به شرح زیر است:

رشد و پویایی یک فرهنگ و تمدن، مرهون عواملی است که بی تردید یکی از مهمترین آنها ادبیات و به خصوص ادبیات داستانی می‌باشد. ادبیات داستانی ابزاری مناسب برای انتقال تجارب است که با آن می‌توان به موضوعات انتزاعی عینیت بخشید و از نمادها، استعاره‌ها و تمثیل‌های فراوان آن برای تحکیم آموزه‌های مختلف بهره جست. ساختار و درون مایه موجود در ادبیات داستانی می‌تواند ادراکی عمیق را در مخاطب ایجاد کند که همراه با کششی عاطفی نسبت به تثبیت آموخته‌ها و از جمله آموزه‌های دینی، انقلابی و مذهبی مؤثر واقع شود. از این رو نباید از نقش اثرگذار داستان در انتقال مفاهیم ارزشی مانند ایثار، مقاومت و شهادت غافل ماند و آن را نادیده گرفت. در همین راستا جای بسی خوشوقتی است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان نهاد متولی در سیاستگذاری برای پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس و مقاومت با برگزاری جایزه ادبی یوسف نسبت به شناسایی علاقه مندان و استعدادهای برتر در حوزه داستان نویسی دفاع مقدس و موضوعات مشابه اقدام و آثار برگزیده را جهت استفاده عموم جامعه عرضه می‌دارد.

امید است که با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد ظرفیت‌های آموزشی و تخصصی مناسب به ویژه برای نویسندگان جوان، شاهد رشد روزافزون کمی و کیفی در حوزه ادبیات، خصوصاً داستان و داستان نویسی دفاع مقدس و مقاومت و تحقق نهضت صد برابری مدنظر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باشیم.

اینجانب ضمن تشکر از دست‌اندرکاران نهمین جایزه ادبی یوسف و نیز تبریک به برگزیدگان این جشنواره، کسب توفیقات روزافزون ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز